Київські мусульманки взяли участь у «круглому столі» «Роль жінки у збереженні релігійної ідентичності»

Київські мусульманки взяли участь у «круглому столі» «Роль жінки у збереженні релігійної ідентичності»
Київські мусульманки взяли участь у «круглому столі» «Роль жінки у збереженні релігійної ідентичності»
Київські мусульманки взяли участь у «круглому столі» «Роль жінки у збереженні релігійної ідентичності»
Київські мусульманки взяли участь у «круглому столі» «Роль жінки у збереженні релігійної ідентичності»
Київські мусульманки взяли участь у «круглому столі» «Роль жінки у збереженні релігійної ідентичності»
Київські мусульманки взяли участь у «круглому столі» «Роль жінки у збереженні релігійної ідентичності»
12.03.2020
Оцініть статтю: 
(97 оцінки)
Власкор
Зображення користувача Власкор.

5 березня 2020 року у Львові в Українському Католицькому університеті, на базі Інституту родини та подружнього життя, відбувся «круглий стіл» «Роль жінки у збереженні релігійної ідентичності».

У заході взяли участь представниці української мусульманської спільноти, зокрема голова ГО «Ліга мусульманок України» Ольга Фриндак (м. Київ) і директор гімназії «Наше майбутнє» Руслана Марцинішина (м. Київ).

Руслана Марцинішина відрекомендувалася насамперед як мусульманка, що прийняла іслам вже майже 20 років тому, як багатодітна мама й директорка гімназії.

Щодо теми «круглого столу», то пані Руслана зауважила, що вона — «більше практик, ніж теоретик, оскільки іслам є невід’ємною частиною життя». А також наголосила, що жінка в ісламі має такі ж й обов’язки в поклонінні Всевишньому, що й чоловік.

«Іслам — це практика щоденна, адже від сходу до заходу сонця і навіть вночі ми прокидаємося задля того, щоб молитися Господові, — зазначає пані Марцинішина. — Щодо жінки в ісламі — сьогодні дуже цікаво розповідали про згадування жінок у Біблії — то в Корані багато разів згадуються жінки, але лише ім’я однієї названо у Священній книзі — Мар’ям, Марії».

На думку пані Руслани, ця тема — невичерпна.

Як нагадала пані Марцинішина, Коран розділений на 114 сур, одна з яких має назву «Жінки». Сури, присвяченої саме чоловікам, — немає.

«Про жінок, їх права, стосунки і все, що стосується їх життя у цьому світі, дуже добре описано в багатьох аятах, — додала пані Руслана. — Зокрема, зазначено, що жінка жодним чином не відрізняється у поклонінні від чоловіка, і наділена тими ж правами, що й він».

Руслана Марцинішина розповіла про виховання маленьких мусульман у повазі до Всевишнього і поклонінні Йому; у прославленні Його «з кожним подихом і кожним ковтком води, кожною своєю доброю справою».

«Ми намагаємося наповнити своє життя тим поклонінням, якого вимагає від нас Господь», — уточнила пані Марцинішина.

«Наші наміри, усе, що ми робимо, — заради Господа, — вважає Руслана Марцинішина. — Тому завдання жінок — не лише народити дітей, а навчити їх практикувати нашу релігію, щоб вона увійшла у життя дитини, серце якої битиметься зі згадкою про Господа».

Саме жінка, на думку пані Руслани, повинна дарувати цю любов і прищеплювати дітям любов до Господа.

Також пані Руслана розповіла про щоденну практику мусульман (чоловіків і жінок) у поклонінні; про п’ять обов’язкових щоденних намазів, а також про особливості і значення мусульманського посту.

Розповіла Руслана Марцинішина про права, якими наділяє іслам жінку, а також про обов’язки, які віровчення покладає на чоловіка заради забезпечення прав жінки і родини; стосунки в мусульманській родині і розподіл обов’язків; значення для виховання дитини вивчення священної книги мусульман — Корану.

Про роль жінки як берегині віри і джерела виховання любові до Господа розповідала й Ольга Фриндак, голова ГО «Ліга мусульманок України».

Пані Ольга зазначила, що любов до Господа прищеплюється дитині у процесі здобуття нею знань про Всевишнього, навколишній світ; усвідомлення свого призначення у цьому світі.

Зауважила пані Фриндак, що освіта для мусульман — і для чоловіків, і для жінок — є релігійним обов’язком.

«Стереотипи, які, на жаль, існують щодо мусульман, буцімто дівчатам і жінкам-мусульманкам не потрібна освіта — неправильні, адже Господь закликає в Корані: «Читай!» — тобто «здобувай знання», — роз’яснила пані Ольга. — У словах пророка Мухаммада (с.а.с.) у багатьох аятах Корану йдеться про важливість знань для жінки».

Як пригадала пані Фриндак, першою жінкою, яка стала мусульманкою, яка пішла за пророком і зрозуміла його місію, була його дружина Хадіджа. Повіривши йому, вона підтримувала його. У неї вже були знання, адже її родич-монах підтвердив, що до Мухаммада дійсно приходив архангел Гавриїл, який до того приходив до інших пророків.

Пані Ольга підкреслила, що те, що другим мусульманином у світі після пророка стала саме жінка, є красномовним свідченням надзвичайно вагомої ролі жінки в ісламі. Годі й казати про інших жінок-родичок, які повірили пророкові й пішли за ним, при цьому передаючи знання і своїм чоловікам, і своїм дітям.

Розвіяла пані Ольга й чутки про утиски жінок, яких вони нібито зазнають через те, що вимушені молитися в мечеті окремо від чоловіків.

Як пояснила пані Фриндак, це робиться саме з поваги до жінок, щоб захистити їх від посягань на їхню честь.

Захід відбувся у співпраці з Центром міжконфесійного та міжрелігійного діалогу «Лібертас», а також жіночою організацією «Ірада».

До участі у «круглому столі» також були запрошені доцент кафедри церковної історії УКУ, кандидат історичних наук Світлана Гуркіна (Інститут Історії Церкви); доцент кафедри біблійних наук УКУ, кандидат наук богослов’я Галина Теслюк.

Модерувала подію заступник директора БО «Фундація Духовного Відродження» Олена Карнаух.

Впродовж зустрічі говорили про біблійне призначення жінки: її значення у житті чоловіка, подружжя, сім’ї, церкви.

Представниці Ліги мусульманок України розповідали про стиль життя жінки-мусульманки та її місце у релігії.

 

Щоб додати коментар, увійдіть або зареєструйтесь
Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.