16 вересня в Києві Міністерством інформаційної політики України була проведена
Під час заходу обговорювалися шляхи об’єднання, соціалізації і збереження етнічності кримських татар; національна ідентичність як неодмінна умова стійкої державності; виклики сучасного суспільства та діяльність проекту «Візерунки світу».
Радник міністра культури України Есма Аджиєва представила Стратегію ревіталізації і стійкого розвитку культури кримськотатарського народу, метою якої є «максимально інтегрувати в сучасне життя той обсяг знань про культуру кримськотатарського народу, який у нас є, і продовжувати вивчати і документувати достатньо фрагментовані знання про нашу багату спадщину»:
— На жаль, сумні події, які припали на долю кримськотатарського народу впродовж більш ніж 200 років, призвели до того, що наші знання про власну культуру, якій властиві глибокий сенс, насиченість, чуттєвість і краса, виявилися дуже фрагментальними. І сьогодні перед нами стоїть достатньо серйозний виклик, що вимагає ревіталізації (повернення до життя — ред.) своєї культурної спадщини, — сказала Аджиєва.
Член Меджлісу кримськотатарського народу Ескендер Барієв, в свою чергу, виступив із заявою про те, що кримськотатарські кадри в уряді — один із механізмів деокупації Криму.
— Позиція Меджлісу кримськотатарського народу — рекомендувати молоді перспективні кадри, які мають бути в резерві на державну службу, повинні стажуватися, працювати радниками і допомагати керівникам міністерств і відомств інформувати про кримську специфіку, за допомогою якої ми зможемо якнайскоріше повернути Крим до складу України, — зазначив Барієв.
Перший заступник міністра культури України Світлана Фоменко відзначила, що для Міністерства культури важливим є питання приєднання України до другого протоколу Гаагської конвенції щодо охорони культурних цінностей під час збройного конфлікту:
— На жаль, Україна досі не приєдналася до цього протоколу, але ми вже все підготували, технічна процедура нині проходить у Міністерстві закордонних справ України. Чекаємо остаточного узгодження, аби в перспективі отримати інструмент міжнародного впливу на захист нашої загальної культурної спадщини.