У Києві обговорювали актуалізацію сімейних цінностей у контексті релігійної свободи

У Києві обговорювали актуалізацію сімейних цінностей у контексті релігійної свободи
©️Оксана Горкуша: 24.09.2018 р. На Міжнародній науково-практичній конференції «Релігійна свобода: актуалізація сімейних цінностей»

В українській столиці впродовж 24 та 25 вересня працювала Міжнародна науково-практична конференція «Релігійна свобода: актуалізація сімейних цінностей», приурочена до 25-річчя заснування Української асоціації релігієзнавців.

Захід ініціювало й провело Відділення релігієзнавства Інституту філософії імені Г. С. Сковороди Національної академії наук України за підтримки Державного департаменту у справах національностей і релігій Міністерства культури України, ГО «Українська асоціація релігієзнавців», Інституту релігійної свободи та Координаційної ради країн Центральної і Східної Європи з питань свободи віросповідання.

Участь у роботі конференції взяли представники церков і релігійних організацій, державні службовці з усіх областей України, крім центральних органів влади, провідні вітчизняні та зарубіжні науковці тощо. До участі було запрошено й муфтія Духовного управління мусульман України «Умма» шейха Саіда Ісмагілова, який також є очільником Українського центру ісламознавчих досліджень та головою Всеукраїнської ради релігійних об’єднань.

— Дискутуємо про родину, гендер, нетрадиційні статеві стосунки, вивчення християнської етики в школах, взаємодію державних органів та релігійних організацій, релігійні меншини, проблему алкоголізму та ін. У вітальному слові я нагадав слова Вінстона Черчілля: «З чого починається родина? З того, що хлопець закохується у дівчину. Іншого способу поки що не вигадали, — поділився пан Саід у перший день роботи форуму.

Муфтій ДУМУ «Умма» вкотре нагадав, що не лише світові релігії засуджують неприродні стосунки, але й язичницькі культи їх забороняли:

— І Біблія, і Коран засуджують неприродні статеві стосунки. Якщо Бог заборонив, то Він краще знає, навіщо. А щось сприймати з Божих настанов, а щось не сприймати (бо не модно), це все одно, що бути трохи вагітною. Ну, а чому примітивні язичницькі культи, що і не чули про монотеїзм та Святі Писання, переважною більшістю забороняли одностатеві стосунки? Справа в тому, що язичницькі вірування не керувалися поняттями гріховне/праведне. Вони керувалися поняттями шкідливе/корисне, — відзначив муфтій і пояснив, чому це було саме так. — Ще давні люди розуміли, що від одностатевих стосунків для їх соціуму немає користі, але є велика шкода: не народжувались діти — майбутні воїни, господарі та берегині, чоловіки втрачали мужність та повагу одноплемінників, а ворожі племена не боялися вже їх, а проявляли повну зневагу.

У Корані, що був зісланий в одкровенні більш ніж 1400 років тому, є цікавим фрагмент, що стосується осіб нетрадиційної статевої орієнтації. Пророк, звертаючись до збоченців, взиває: «Невже ви будете йти з пристрастю в ліжко до чоловіків з мешканців світів, нехтуючи вашими жінками, яких Господь створив для вас? Ви порушуєте всі можливі межі! Вони ж відповіли: «Якщо ти не припиниш це казати, о Луте (Лот), ми проженемо тебе з нашого міста». (Коран 26:165–167), — процитував шейх.

Нагадаємо, неприродні стосунки засуджуються не лише в Корані. У першій книзі Біблії написано: «Покине тому чоловік свого батька та матір свою та й пристане до жінки своєї, і стануть вони одним тілом» (Буття 2:24). Згідно з «Тлумачним словником біблійних слів Вайна», давньоєврейське слово, перекладене як «дружина», означає «людина жіночої статі». Ісус теж сказав, що ті, хто одружуються, повинні бути «чоловіком і жінкою» (Матвія 19:4). … «Гнів Божий з’являється з неба на всяку безбожність і неправду людей… Через це Бог їх видав на пожадливість ганебну, бо їхні жінки замінили природне єднання на протиприродне. Так само й чоловіки, позоставивши природне єднання з жіночою статтю, розпалилися своєю пожадливістю один до одного, і чоловіки з чоловіками сором чинили. І вони прийняли в собі відплату, відповідну до їхнього блуду» (Римлян 1:18, 26, 27).

— Іслам виступає за традиційні сімейні цінності, за традиційну родину, де батько — чоловік, а мати — жінка, в якій народжуються діти, тому що діти — наше майбутнє, наше продовження у просторі і часі. Такий союз є природним, даним Богом, благословенним, — підкреслив шейх Саід. — Всі прибічники ЛГБТ народилися від чоловіка та жінки. Ніхто не народився від двох чоловіків або двох жінок. Світові релігії (як іслам, так і християнство) засуджують неприродні статеві стосунки, кваліфікують їх як гріх, збочення та непотребство.

Муфтій Духовного управління мусульман України «Умма» переконаний, що релігійні діячі не зрадять Слова Творця:

— Не очікуйте, що релігійні діячі відмовляться від проповідування традиційних цінностей і перестануть називати нетрадиційну сексуальну поведінку гріховною, збоченою та ненормальною. Вони не відмовляться від Божого Слова, щоб догоджати людським уподобанням.

Серед питань порядку денного конференції були також «Релігійна свобода в глобальну і секулярну добу: нові виклики для традиційних сімейних цінностей»; «Досвід церков і релігійних організацій в подоланні кризи родини і побудові щасливих і благополучних сімей»; «Держава і Церква: як і де вони можуть співпрацювати для утвердження здорових родин (правові, освітні, інформаційні, соціальні, наукові, культурні проекти)».

Привітання учасникам конференції надійшли від Комітету ВР з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту і туризму, Адміністрації Президента України, Міністерства культури України, Міністерства соціальної політики, начальника відділу національно-патріотичного виховання Міністерства молоді і спорту Миколи Ляховича, директора Національного інституту стратегічних досліджень Ростислава Павленка, народного депутата України, голови підкомітету з питань свободи совісті та діяльності релігійних організацій, заступника голови Комітету з питань культури і духовності Верховної Ради України Віктора Єленського та інших.

 

Щоб додати коментар, увійдіть або зареєструйтесь
Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.