У столичному ІКЦ у другий день Курбан-байраму роздавали м'ясо малозабезпеченим

У столичному ІКЦ у другий день Курбан-байраму роздавали м'ясо малозабезпеченим
У столичному ІКЦ у другий день Курбан-байраму роздавали м'ясо малозабезпеченим
У столичному ІКЦ у другий день Курбан-байраму роздавали м'ясо малозабезпеченим
У столичному ІКЦ у другий день Курбан-байраму роздавали м'ясо малозабезпеченим
У столичному ІКЦ у другий день Курбан-байраму роздавали м'ясо малозабезпеченим
У столичному ІКЦ у другий день Курбан-байраму роздавали м'ясо малозабезпеченим
У столичному ІКЦ у другий день Курбан-байраму роздавали м'ясо малозабезпеченим
У столичному ІКЦ у другий день Курбан-байраму роздавали м'ясо малозабезпеченим
У столичному ІКЦ у другий день Курбан-байраму роздавали м'ясо малозабезпеченим
У столичному ІКЦ у другий день Курбан-байраму роздавали м'ясо малозабезпеченим
У столичному ІКЦ у другий день Курбан-байраму роздавали м'ясо малозабезпеченим
У столичному ІКЦ у другий день Курбан-байраму роздавали м'ясо малозабезпеченим
07.08.2020
Оцініть статтю: 
(25 оцінки)
Власкор
Зображення користувача Власкор.

«... Ні м'ясо, ні кров жертовних тварин не потрібні Аллагові,

Йому потрібна лише ваша богобоязливість!»

В ісламських культурних центрах Всеукраїнської асоціації «Альраід», у мечетях Духовного управління мусульман України «Умма», як і в усьому світі, відзначали свято Ід аль-Адха — Курбан-байрам.

31 серпня в усіх мечетях відбулися святкові молитви і проповіді, а на другий день свята послідовники ісламу ділилися з нужденними м'ясом жертовних тварин на згадку про жертвоприношення пророка Ібрагіма.

В Ісламському культурному центрі української столиці 1 серпня 2020 року також ще відбулася традиційна роздача м'яса жертовних тварин — курбану — малозабезпеченим і нужденним.

Тварини для заклання були придбані на кошти парафіян мечеті, а також завдяки допомозі одновірців з Німеччини — благодійного фонду «Muslime Helfen».

Перед початком акції до присутніх звернувся муфтій Духовного управління мусульман України «Умма» шейх Саід Ісмагілов, привітавши одновірців і нагадавши про сенс й історію свята:

«Слава Всевишньому Аллагові, мир і милість від Аллага останньому пророкові — Мухаммаду, саллаляху алейхи васаллям, всім його сподвижникам і всім мусульманам, які будуть жити до Судного Дня! Шановні брати і сестри, ми вітаємо вас зі святом Курбан-байрам! Нехай Всевишній Аллаг прийме наші молитви, нехай Всевишній Аллаг прийме той курбан, який здійснюють у ці дні мусульмани всього світу. Сьогодні — другий день свята; вчора ми з вами молилися, святкували перший день, і я хочу вам нагадати про те, що сенс цього свята — подяка Всевишньому Аллагові — подяка, щира віра і відданість Всевишньому Аллагові. Пророку Ібрагімові (алейхіссалям) Всевишній звелів принести в жертву свого сина Ісмаїла. Пророк був готовий до виконання наказу Всевишнього Аллага і підніс ніж над своїм сином, але Всевишній Аллаг відправив ангела, який схопив його за руку і сказав, що Богові не потрібно, щоб він вбивав свого сина. Господь хотів перевірити його віру — чи дійсно він щиро вірить і готовий йти до кінця. І з того моменту Всевишній Аллаг повелів у день Курбан-байрама здійснювати жертвоприношення. Ті люди, у яких є можливість, за свої гроші купують тварин. Заради Всевишнього Аллага цю тварину зарізано — і після цього м'ясо роздають людям. Сенс цього свята — подяка Всевишньому Аллагові, щира віра, відданість, любов і доброта у ставленні до інших людей. Мусульмани України і мусульмани Німеччини з організації «Muslime Helfen» давали свої кошти для того, щоб ми сьогодні роздавали це м'ясо всім, кого ми запросили. Також м'ясо роздають не тільки в Києві, а й у всіх мечетях Духовного управління мусульман України «Умма» по всій Україні. І це все зроблено на кошти тих мусульман, які заради Всевишнього Аллага роблять курбан. Дорогі брати і сестри, я хочу вам нагадати, що найголовніші слова в житті мусульманина — це слова шахади «Ашхаду 'ан ла илахи ілла ллах ва ашхаду анна Мух̣аммадан Расула-ллах»: "Я свідчу, що немає Бога, крім Аллага, і я свідчу, що Мухаммад — посланець Аллага». Це — найголовніші слова в житті мусульманина, це — символ нашої віри, тому ті, хто є мусульманами, нехай повторюють ці слова завжди, нехай дякують Всевишньому Аллагові».

Після цього були прочитані сури Корану і дуа й розпочали роздавати жертовне м'ясо.

Зауважимо, що слова муфтія: «... ті, хто є мусульманами» — не обмовка, адже серед нужденних — не тільки послідовники ісламу, а й люди інших віросповідань, здебільшого — вимушені переселенці з тимчасово окупованих територій Донбасу і Криму, яких українські мусульмани не залишають без підтримки.

Зі свого боку і немусульмани готові приєднатися до благодійних акцій мусульман, допомагаючи нужденним.

Як розповів кореспондентові нашого видання директор Ісламського культурного центру м.Києва д-р Ісмаїл Кади, коли в умовах карантинних обмежень цього року було вирішено полегшити вірянам можливість внести пожертвування онлайн і інформація про це потрапила до соціальних мереж, до ІКЦ надходили дзвінки і від немусульман з питаннями — чи можуть вони зробити фінансовий внесок у добру справу, щоб якомога більша кількість малозабезпечених могли накрити святковий стіл.

«Для того, щоб полегшити можливість тим людям, які не залишились осторонь становища мусульман, ми передбачили можливість внести пожертвування онлайн. І, слава Богові, є такі — навіть немусульмани, які пішли назустріч. Дуже приємно, коли телефонує людина і каже: «Я читав ваше оголошення, і хочу взяти участь, надавши допомогу з нагоди вашого великого свята», — для нас це було дуже приємно і емоційно зворушливо, — розповів д-р Ісмаїл Кади. — Слава Богові, що є добрі люди, які брали наші прохання до уваги, пішли нам назустріч і надавали благодійну допомогу, щоб передати це (м'ясо жертовних тварин й інші продукти — ред.) бідним сім'ям і нужденним, адже Курбан-байрам — це свято солідарності, свято взаємодопомоги, свято взаємної підтримки. І протягом першого й другого дня Курбан-байраму ми будемо намагатися доставити м'ясо курбану нужденним як у столиці, так і через наші філії по всій Україні. У нас вже є досвід, напрацьований протягом більш ніж двадцяти років нашої діяльності в Україні. Є списки сиріт, малозабезпечених сімей; за останні роки складені списки особливо нужденних переселенців — Іншалла, ми доставимо допомогу всім нужденним і цьогоріч».

Користуючись нагодою, директор столичного ІКЦ звернувся до читачів нашого видання зі словами привітань:

«Я вітаю всіх з цим великим святом — святом Курбан-байрам! Бажаю всім добра, миру, щастя, благополуччя і здоров'я. Курбан байрам мубарак олсун, ід кум мубарак!»

За словами доктора Ісмаїла, карантинні обмеження, запроваджені через загрозу поширення коронавірусної інфекції, позначилися на умовах релігійної практики.

«Дійсно, це вплинуло не тільки на мусульман, але й на все людство, — зауважив Пан Кади. — Але, Аальхамбуліллях, слава Богові, ми почали брати до уваги всі рекомендації Всесвітньої організації охорони здоров'я і запровадили всі необхідні заходи, щоб захистити себе й аудиторію від цієї страшної хвороби. Ми, звичайно, через наші ресурси почали пояснювати мусульманам правила відвідування мечеті, зокрема про використання захисних масок, вдаючись до всіх способів дезінфекції. Співробітники мечеті регулярно очищали приміщення мечеті, а перед святом провели особливо ретельну дезінфекцію. І коли мусульмани заходили до мечеті в перший день Курбан-байраму, ми роздавали захисні маски тим, у кого їх не було, передбачивши наявність  засобів для дезінфекції. І звичайно, умови карантину вплинули на стан не тільки мусульман — вони вплинули на стан усіх людей».

До нашого кореспондента підійшов Ахмед, виходець з Молдови, який прийняв іслам кілька років тому й останні роки проживає в Києві, і через наше видання звернувся до одновірців з такими словами подяки:

«Нехай Всевишній благословить їх за все, що вони роблять, щоб підтримати нас. У мене велика сім'я, багато дітей. Ісламський центр і мечеть надають допомогу не тільки у свята. Допомагають продуктами, а коли виникла потреба у коштах на лікування і реабілітацію моєї дитини — теж допомогли. Упродовж Рамадану привозили продукти… Я прийняв іслам чотири року тому — і не тільки завдяки братам, які розповідали про релігію. Я бачив спосіб життя і поведінку багатьох мусульман, їх ставлення до інших (мусульман і немусульман), їх доброту і щире милосердя, прагнення до безкорисної допомоги іншим. Нехай Аллаг прийме молитви і добрі справи!»

У кожному пакунку, крім 5–6 кг баранини і яловичини, — в’язка бананів. Також київські мусульмани потурбувалися й про те, щоб у будинку кожного вірянина була література для підвищення рівня релігійної обізнаності.

Приємно зазначити, що серед волонтерів, які допомагали роздавати курбан, були підлітки, які пригощали гостей солодощами, а також допомагали дорослим розносити пакунки.

Проте спроба нашого кореспондента взяти бодай  маленьке інтерв’ю була невдалою — юні мусульмани відмову навіть назвати свої імена пояснили тим, що вони не прагнуть отримати похвалу за свої добрі справи. 

«Ми робимо це заради Аллага!» — піднесено зазначили підлітки.

Як відомо, у мусульманській традиції курбаном називають усе те, що наближає людину до Бога, а ритуальне заклання тварини у святковий день передбачає духовне звернення до Всевишнього.

У священному Корані (22:36, 37) написано: «Жертовних верблюдів Ми зробили для вас знаками Аллага, у яких благо для вас! Тож згадуйте ім’я Аллага над рядами їхніми! А коли їх покладуть на боки, то їжте  і годуйте тих, хто задоволений своєю часткою, а також тих, хто просить. Так Ми підкорили їх вам — можливо, ви будете вдячними! <…> Ні м’ясо їхнє, ні кров їхня не досягають Аллага, але Його досягає ваша богобоязливість! Так Він підкорив їх вам, щоб ви звеличували аллага за те, що Він вказав для вас прямий шлях! Тож сповісти радісну звістку праведним!”

Щоб додати коментар, увійдіть або зареєструйтесь
Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.