Муфтіят Криму прокоментував заяву Айдера Булатова

Муфтіят Криму прокоментував заяву Айдера Булатова
29.10.2009
Оцініть статтю: 
(405 оцінки)
oksana
Зображення користувача oksana.

28 жовтня прес-служба Духовного управління мусульман Криму поширила заяву, що стала відповідною реакцією на інтерв'ю заступника голови Республіканського комітету АРК у справах релігій Айдера Булатова у газеті «Голос Криму».

«Всі процеси, пов'язані з Ісламом, мусульманами, Кримом і кримськими татарами, прямо або побічно стосуються Духовного Управління Мусульман Криму (ДУМК) - Муфтіяту», - сказано у заяві. - «В №41 від 09.10.2009 «ГК» було опубліковане велике інтерв'ю заступника голови Республіканського комітету АРК у справах релігій Айдера Булатова «Іслам - реальний фактор громадського життя». Прочитавши інтерв'ю шановного чиновника, виникає питання: що ховається за суперечливими пасажами, що спотворюють картину недомовками, замовчуванням реальних фактів?! Очевидно, що основна мета - вселити читачам думку, яка, ніби барвистий банер, настирливо висвічується у кожному абзаці; думку, мистецьки завуальовану у словах, але ясно зрозумілу всім, хто прочитав цю статтю - муфтіят пасивний, недопрацьовує, у чомусь винуватий...

Але чи насправді це так?

Як відзначає сам замголови, побудовано 80 мечетей, функціонує 180 молитовень, 6 медресе і школи хафізів, зареєстровані 335 мусульманських громад при ДУМК.

Крім того, у цьому році створена Рада представників духовних управлінь мусульман України, видаються книги, щомісяця виходить релігійно-суспільна газета «Хідаєт», організовується хадж, підтримується робота релігійних громад, відправляються студенти на навчання, надається матеріальна допомога більше ста імамам і вчителям релігії.

І, звичайно, ведеться повсякденна рутинна робота: оформлення документів учителям із Туреччини, повернення культових будівель, судові позови стосовно Соборної мечеті, організація телерадіо передач, переписка, зустрічі, поїздки, надання допомоги нужденним та багато іншого. Особливо втішно відзначити, що цього року за допомогою місцевих підприємців, тобто руками мусульман Криму відреставрований Кебір Джамі, якому виповнилося 500 років.

Я перерахував усе це для того, щоб шановний читач уявив реальну картину «непрацюючого муфтіяту», з урахуванням його вкрай обмежених ресурсів і паралельно відповів на питання, що часто задається, «а чим взагалі ви там займаєтеся?»

Кому б все це не знати, але тільки не панові Булатову, заступникові голови рескомрелігій, який курирує відділ по Ісламу.

Не бажаючи утрудняти читача подробицями і коментарями по кожній безглуздості у згаданому інтерв'ю, все-таки вважаю за потрібне уточнити два дуже важливих питання стосовно незалежних громад і течій (сект).

Щодо автономних, чи то пак незалежних від муфтіяту громад...

Насамперед відзначу, що незалежні громади - це не п'ята течія після салафітів, хабашитів, хизбів і ваххабістів, як це подано у статті; це взагалі не течія. Це організація, тобто юридична особа, що може бути представлена будь-якою течією, поглядом, ідеологією і т.д. Таким чином, під прикриттям незалежних (автономних) громад працюють ті ж самі ваххабіти, салафіти, хизби і хабашити. Людина з вищою освітою мала б розуміти настільки елементарні речі. А ще пан Булатов чомусь не згадав одну маленьку, але дуже істотну деталь: ці громади реєструє Рескомрелігій, заступником голови якого він є. До речі, тут же внизу він сам у всьому зізнається: «Не слід називати діяльність хизбів закритою або законспірованою: вони заснували мусульманські релігійні громади, займаються публічною релігійно-просвітительською діяльністю...». Таким чином, сектанти здійснюють свою деструктивну діяльність, прикриваючись законом, а їм сприяють наші ж чиновники.

Щодо релігійних течій, партій чи то пак сект...

У своєму інтерв'ю Айдер Булатов відзначає: «Коментувати розходження релігійних доктрин і віросповідань, я вважаю некоректним, тому що це прерогатива релігійних діячів і богословів». Цілком справедливо. Однак це зовсім не заважає йому далі розлитися бурхливим потоком слів...

І якщо дуже коротко, то «об'єктивна характеристика» його така - спокійно, народ, все прекрасно: це муфтіят не працює, а всі інші «прагнуть повернути мусульман до істинно Ісламського способу життя», «задалися метою повернення мусульман до Бога», «очищають Іслам від вікових нововведень»! Цікаво виходить, «повертають до бога», а закликають до партій і сект, вимагаючи клятву на вірність; «усе очищають», але при цьому своє сектантське вселяють та «мирським» підбадьорюють, а заступник голови рескомрелігій не бачить у цьому нічого поганого.

От так народ в оману вводять порожніми гаслами і гарними словами адепти іноземних сект. Мовляв, відроджуємо, очищаємо, повертаємо, навертаємо. Тільки питається: кого, звідки, від чого і навіщо?! Потрібно самим очищатися Ісламом, а народ потрібно любити, а не використовувати.

На замітку великому експертові. Течії салафізм, а тим більше фундаментальної, в ортодоксальному Ісламі не існує, це одне із трьох богословських вчень поряд із вченнями Ешарі і Матуріді, які представляють віровчення ехл-ю сунна валь-джемаат, тобто веропереконання абсолютної більшості мусульман відповідно до Корана і Сунни. А деякі течії типу ваххабітів просто прикриваються цим шляхетним ім'ям «праведних предків». Отже, у Криму є просто ваххабіти, хизбути і хабашити, які самі є нововведенням і оманою, від пагубних думок яких і потрібно очищатися і вертатися до Ісламу.

Вражає цинічне вигороджування сектантів: «звичайні місіонери, не треба називати діяльність хизбів законспірованою, не варто сприймати їх як партію, немає протиріч із «офіційним» ісламом». Виникає питання, невже пан Булатов забув, як ці «звичайні місіонери» намагаються захопити мечеті, встановити контроль над релігійними громадами, поставити своїх імамів, і чим це не політична діяльність, з огляду на весь бруд - звинувачення, наклеп, опоганення, які вони ллють на муфтіят і звичайних мусульман. Типова поведінка політиків - очорнити, розтоптати опонента, красиво піднести свою програму, наобіцяти, заволодіти електоратом. Коли наш куратор Ісламського відділу останній раз спокійно зробив джума намаз? Хто з хізбів знає ланцюжок своїх керівників далі керівника свого осередку або того, кому він клявся у вірності партії, а може хтось із них знайомий з дядечком-майбутнім халіфом, що у штаб-квартирі в Англії сидить і накази роздає. Це група осіб, що вважають, що знають Іслам, насправді керована заморським дядечком, якого ніхто не бачив і не побачить, який направляє їх, і, що найобразливіше, вказує мусульманам Криму, як потрібно жити, до чого прагнути і будувати суспільство разом з іншими народами у Криму.

А що стосується замітки нашого фахівця щодо відсутності останнім часом явно виражених протиріч між ... і офіційним Кримським Ісламом, то якщо тут мається на увазі ДУМК, відзначимо, що Муфтіят Криму категорично не сприймає ніякі секти, їхні хибні думки і заблудлі ідеї. Відзначу, що ми не проти тієї чи іншої особистості, ми проти суб'єктивних сектантських поглядів, далеких нам традицій і аморальної поведінки. У Духовного управління мусульман Криму не може бути нічого спільного із сектами і течіями, які монополізували істину, трактують Коран і хадіси на догоду своїм інтересам, роз'єднують народ, ведуть його хибним шляхом у нікуди, не поважають наші традиції і старше покоління.

На закінчення хочу сказати, що відродження і збереження релігії Іслам - гарант схоронності наших націй, і це справа не лише муфтія або муфтіяту, це повинен розуміти кожний кримський татарин (татарка), кожний мусульманин Криму. Проблеми, що існують у даній сфері, це біль кожного мусульманина, а тому кожний повинен боліти за це душею і, діючи спільно, вносити свою посильну і позитивну лепту.... Не можу також не відзначити, що муфтіят - це не один чи два чоловіки, це управління, з яким спільно працює не один десяток щирих людей - імамів, учителів, і роблять вони це заради народу. Тому твердження, що нібито ідеями якихось течій перейняті аж до районних імамів, м'яко кажучи, не відповідають дійсності.

І справа навіть не в тому, що дезінформується народ, а муфтіят Криму намагаються виставити крайнім, тривожно, що деякі співвітчизники, сівши у крісла, згодом забуваються і ось уже мерхнуть у пам'яті цінності й ідеали, а їхнє місце займають меркантильність і корисливість».

За матеріалами прес-служби ДУМК і QHA

Посилання на тему:

Іслам — реальный фактор суспільного життя у Криму

Іслам у Криму. Сучасні аспекти розвитку

Щоб додати коментар, увійдіть або зареєструйтесь
Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.