Чи справді між мусульманами України та Індонезії нема мостів?

Чи справді між мусульманами України та Індонезії нема мостів?
Посол України в Індонезії Василь Гамянін
Чи справді між мусульманами України та Індонезії нема мостів?
Саід Ісмагілов під час візиту до Індонезії
Чи справді між мусульманами України та Індонезії нема мостів?
Посол Юдді Кріснанді з делегацією в ІКЦ Києва
Чи справді між мусульманами України та Індонезії нема мостів?
Представники «Мухаммадії», однієї з найбільших релігійних організацій Індонезії, в київському ІКЦ
Чи справді між мусульманами України та Індонезії нема мостів?
Чи справді між мусульманами України та Індонезії нема мостів?
Чи справді між мусульманами України та Індонезії нема мостів?
Чи справді між мусульманами України та Індонезії нема мостів?
08.12.2022
Оцініть статтю: 
(15 оцінки)
Власкор
Зображення користувача Власкор.

Посол України в Індонезії Василь Гамянін в нещодавньому інтерв’ю «Громадському радіо» зауважив: щоб зрозуміти Індонезію та почуватися тут комфортно у плані роботи, треба знати три головні ключі до Індонезії, та що один із них — іслам з індонезійською специфікою. Також пан посол заявив, що одна з проблем — відсутність мостів між мусульманами України та мусульманами Індонезії.

Зауважимо, що Духовне управління мусульман України «Умма» та Конгрес мусульман України (раніше — ГС «Всеукраїнська асоціація «Альраід») має давні відносини з мусульманськими організаціями Індонезії. Так, ще 2020 року муфтій ДУМУ «Умма» Саід Ісмагілов здійснив візит до цієї країни та мав зустрічі з головами мусульманських організацій та лідерами релігійних громад. Зокрема, тоді відбулася зустріч із головою Ради мусульманських учених Індонезії (Majelis Ulama Indonesia), шейхом Мух’їддіном Джунайді (Muhyiddin Junaidi).

Також шейх Саід під час свого візиту до Індонезії спілкувався з головою організації Індонезійської ради ісламського заклику (Dewan Da'wah Islamiyah Indonesia) шейхом Мохаммадом Сіддіком. Вони обговорили історію та сучасний стан ісламу в наших країнах, обмінявшись думками про існування ісламських громад у немусульманських державах, у тому числі в Україні.

Муфтій ДУМУ «Умма» відвідав і найбільшу мусульманську організацію країни, «Мухаммадія» (Muhammadiyah), мав переговори з її очільником, шейхом Хайдаром Наширом (Haedar Nashir). На прохання ректора університету цієї організації (Universitas Muhammadiyah Jakarta), професора Шайфула Бахрі (Syaiful Bakhri), шейх Саід очолив молитву як імам, а після прочитав лекцію про іслам в Україні арабською мовою.

ДУМУ «Умма» традиційно має дружні та партнерські зв’язки з послами Індонезії в Україні, що регулярно відвідують офіс духовного управління та мечеть ІКЦ Києва. Взаємодія мусульман України та Індонезії є центральною темою таких зустрічей — не дивно, що кожен новопризначений керівник індонезійської дипустанови обов’язково відвідує ДУМУ «Умма».

Так, Надзвичайний та Повноважний Посол Республіки Індонезія Юдді Кріснанді у травні 2017 року відвідав Ісламський культурний центр Києва, щоб особисто познайомитися з лідером українських послідовників ісламу, муфтієм Саідом Ісмагіловим, директором ІКЦ Ісмаїлом Кади та головою Громадської спілки «Всеукраїнська асоціація «Альраід» (нині — Конгрес мусульман України) Сейраном Арифовим. Під час повторного візиту пана посла супроводжували віцеспікер парламенту Індонезії доктор Фадлі Зон та авторитетний індонезійський релігійний діяч, вчений, знавець Священного Корану Сьофуфтілла Мохзейб.

2018 року представники «Мухаммадії», однієї з найбільших релігійних організацій Індонезії, в супроводі посла Юдді Кріснанді, його дружини та інших співробітників посольства завітали до ІКЦ Києва, де розташовані офіс ДУМУ «Умма» та штаб-квартира Конгресу мусульман України (тоді — ГСВА «Альраід»), а також представництва громадських мусульманських організацій та волонтерських рухів. Метою візиту індонезійських гостей було налагодження співпраці, зокрема релігійних зв’язків, між мусульманами України та Індонезії.

Варто сказати, що Індонезійська сторона відвідує ІКЦ Києва та мечеть ДУМУ «Умма» не тільки з офіційного приводу чи на свята, не просто є гостями численних заходів, а й активними їх учасниками. Так, на фестивалі східної культури, що відбувається тут, жінки з індонезійського дипломатичного представництва презентували традиційне національне вбрання, власноруч приготовані страви національної кухні та вироби декоративно-ужиткового мистецтва, сувеніри. Посол Індонезії Юдді Кріснанді (2017–2021) провадив не тільки дипломатичну, а й широку культурну діяльність — на державному рівні та на рівні міжлюдських комунікацій, щиро цікавився діяльністю громадських і релігійних спільнот. Він особисто опікувався культурними проєктами, наприклад заклав Індонезійський сад у Ботанічному саду ім. Гришка в Києві, відкрив індонезійські архітектурні мініатюри в Парку мініатюр в Гідропарку.

У 2020-му році посол Юдді Кріснанді за вагомий внесок у популяризацію культури Індонезії в Україні та активну роботу з налагодження контактів між мусульманськими організаціями обох країн нагороджений відзнакою «За служіння ісламу та Україні».

Довідка. В Індонезії розвивають помірний Іслам, що виник у регіоні внаслідок тривалого історичного розвитку. Його основні елементи — помірність, милосердя, антирадикалізм і терпимість. Помірність у цьому випадку — це не політична позиція, а радше концепція помірного ісламу — аль-васатия.
Як підтверджує відомий український ісламознавець Михайло Якубович, Індонезія належить до найбільших мусульманських країн за кількістю населення (понад 250 млн). Окремі її регіони ісламізовані ще в пізньому середньовіччі — передусім завдяки зв’язкам із Близьким Сходом та Індією. Уже в XVII–XVIII століттях мусульмани там переважали за чисельністю представників інших релігій.

Щоб додати коментар, увійдіть або зареєструйтесь
Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.