Європейські шкільні підручники дають спотворене уявлення про іслам і мусульман, тим самим підігріваючи почуття недовіри стосовно релігії і її послідовників. Такий висновок зробили німецькі вчені з Інституту шкільних досліджень ім. Георга Еккерта (The Georg Eckert Institute) у Великобританії, Франції, Австрії, Іспанії та Німеччині.
Ними були перевірені 27 підручників, за якими ведеться на сьогоднішній день викладання у школах європейських країн.
На думку дослідників, іслам у підручниках подається як система застарілих правил, «у вигляді однорідного тіла, тоді як про різноманіття релігії у різних регіонах світу замовчується». Такий підхід не сприяє симпатії до ісламу серед учнів.
«Сучасні підручники містять у собі спрощений погляд на іслам, хоча й виступають за створення діалогу між ісламським світом і різними цивілізаціями», - заявила керівник проекту Сьюзан Кронерт-Усман.
Дослідники вважають, що шкільні підручники повинні більше розповідати про ісламські реформи, які були проведені мусульманськими релігійними діячами, мислителями, реформаційними рухами.
«Не можна розглядати мусульман як співтовариство людей, що прибули з інших країн, яким власні традиції заважають влитися у європейське суспільство», - роблять висновок учені.
До речі, подібна проблема піднімалася ще 2004 року на конференції під гаслом «Європейсько-арабський діалог: образ арабо-мусульманської культури у європейських книгах з історії». Але, схоже, автори підручників висновок для себе так і не зробили, продовжуючи вводити в оману своїх юних читачів.
За матеріалами «ІсламНьюз»
Посилання на тему:
Новини
Ангела Меркель: Європейці майже нічого не знають про ісламську цивілізацію
У Криму знайшли дитячу книжку, образливу для мусульман
Статті
Брехня Заходу: іслам не зробив внеску в науково-технічний прогрес
Світло зі Сходу. Європейський Ренесанс як породження мусульманської культури