Через недофінансування єдиний телеканал, що віщає на Крим, припинив трансляцію

коллаж ©️ Айдер Муждабаєв/Фейсбук
коллаж ©️ Айдер Муждабаєв/Фейсбук
16.01.2020
Оцініть статтю: 
(47 оцінки)
editor
Зображення користувача editor.

Через значне недофінансування з бюджету та невчасне надходження коштів телеканал ATR — єдиний канал, що провадив мовлення на окупований Крим — не зміг сплатити рахунки супутникової компанії, і трансляцію його передач на півострів припинено. Недофінансування ATR за минулий рік становило 15 млн грн — виникли борги не тільки за трансляцію сигналу, а й за оренду приміщення в Києві. Про це в соцмережі «Фейсбук» повідомив заступник генерального директора телеканалу Айдер Муждабаєв:

«Сьогодні (14 січня. — Ред.) був дуже важкий день. Мабуть, перший такий — від моменту, коли російські окупанти вимкнули Телеканал ATR у Криму та вигнали його з дому. Дякую всім справжнім друзям кримських татар, патріотів України, завдяки яким удалося відновити мовлення ATR через супутники на окупований Крим. Окремо — головного рабина України Якова Блайха та міністра культури, молоді та спорту Володимира Бородянського. Трансляцію нам вимкнули вранці через борги ATR перед ізраїльською супутниковою компанією, що ми їх мали сплатити до Нового року. Але гроші на це були виділені з бюджету в суботу, 28 грудня 2019 року. Ніяких валютних операцій провести вже було неможливо, і ми повернули гроші в бюджет. Після чого вони для нас „занулилися“. Ми б усе встигли, якби гроші надійшли хоча б у п'ятницю, та ні, хтось вирішив інакше ... »

Як пише Муждабаєв, за 2019 рік сума недофінансування з бюджету становить 15 млн грн:

«Це борги, що висять тепер на нас, за трансляцію сигналу на Крим та оренду приміщення для каналу в Києві. Що з цим робити, поки, правду сказати, неясно. Виробництво програм поки скорочено на 90%. Чи виживе єдиний у світі кримськотатарський телеканал, що став ізгоєм у своїй країні, — покаже найближчий час».

Айдер Муждабаєв запевнив, що, не вважаючи на це, колектив телеканалу «продовжить боротьбу»:

«Хай там як, ми продовжуємо боротьбу за повернення Криму до України й дякуємо всім, хто нам у цьому допомагає, хто нас дивиться, хто цінує нас».

31 березня 2015-го через скасування ліцензії російською окупаційною владою припинив мовлення телеканал ATR — перший і єдиний у світі кримськотатарський канал. ATR віщав кримськотатарською, українською, російською та турецькою мовами. Це був єдиний канал на півострові, що протистояв російській пропаганді. Від початку російської окупації журналісти мали принципову позицію у висвітленні подій — розповідали правду про репресивні дії окупантів, утиск кримських татар, порушення прав людини, — за що не раз зазнавали шантажу й погроз. Керівництво каналу не раз подавало заявки на отримання російської ліцензії на мовлення, але щоразу йому безпідставно відмовляли

Зрештою ATR позбавили права мовлення. Завдавши удару по каналу, російські окупанти мали на меті дошкулити всьому кримськотатарському народові, але, як зазначила заступниця гендиректора Ліля Буджурова, «кримськотатарський народ, що пережив Сталіна, переживе й це».

Перед забороною мовлення телеканал ATR дивилися 4,5 млн глядачів, здебільшого кримська аудиторія.

Кримськотатарський телеканал, перебравшись на материкову Україну, опинився у скрутному становищі. Під час міжнародного форуму «Крим — це Україна. Анексований півострів між минулим і майбутнім» журналіст, телеведучий і заступник генерального директора ATR Айдер Муждабаєв висловився про сумну перспективу — припинення мовлення телеканалу на материковій Україні через фінансові проблеми — й назвав це «ганьбою для української держави».

У квітні 2015 року президент України Петро Порошенко, наказавши відновити мовлення телеканалу ATR по всій території України, разом із з Кримом, заявив в інтерв'ю «5 каналу», що це є «справа чести для української влади». Тоді ж міністр інформаційної політики Юрій Стець зазначав, що розвиток телеканалу ATR і забезпечення захисту його журналістів, серед них і колишніх, — один із пріоритетних напрямків роботи, бо канал — один зі стратегічних кримських ЗМІ, завдяки якому стався прорив інформаційної блокади в Криму.

Як повідомляв «Іслам в Україні», телеканал ATR зміг відновити мовлення з Києва 2015 року, в перший день Рамадану — 18 червня.

Щоб додати коментар, увійдіть або зареєструйтесь
Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.