Два роки тому окупанти закрили кримськотатарський телеканал ATR

Два роки тому окупанти закрили кримськотатарський телеканал ATR
03.04.2017
Оцініть статтю: 
(429 оцінки)
editor
Зображення користувача editor.

Два роки тому, 31 березня 2015-го, через скасування ліцензії російською окупаційною владою припинив мовлення телеканал АТR  перший та єдиний у світі кримськотатарський канал, заснований 1 вересня 2006 року в Криму. Канал вів мовлення кримськотатарською, українською, російською і турецькою мовами і був єдиним на території Криму, який надавав об’єктивну інформацію і протистояв російській пропаганді. З початком російської окупації Криму журналісти зайняли принципову позицію у висвітленні подій на півострові (зокрема, розповідали правду про репресивні дії окупантів, утиск кримських татар, порушення прав людини), за що неодноразово піддавалися шантажу і погрозам з боку агресора.

Керівництво ATR неодноразово подавало заявки на отримання російської ліцензії на мовлення, проте щоразу отримувало невмотивовані відмови.

Зрештою, АТR був позбавлений права мовлення. Наносячи удар по каналу, російські окупанти мали на меті дошкулити всьому кримськотатарському народу, але, як зазначила заступник генерального директора телеканалу Лілія Буджурова, «кримськотатарський народ, який пережив Сталіна, переживе і це».

Перед забороною на мовлення телеканал ATR дивилося 4,5 млн глядачів, велика частина з яких  кримська аудиторія.

Як повідомляв Іслам в Україні, кримськотатарський телеканал АТR відновив мовлення з Києва в перший день Рамадану 2015 року. Цій події була присвячена прес-конференція, під час якої глава Меджлісу Рефат Чубаров нагадав про справжню причину закриття цього ЗМІ: « каналу не дають дозвіл на мовлення через те, що своїми передачами він вселяє людям надію на повернення Криму до складу України».

Після заборони працювати в окупованому Криму перший випуск новин «Заман» українською мовою відбувся 20 липня 2015 року  через місяць після відновлення мовлення телеканалу. Ведуча новинного випуску  Сафіє Абляєва.

Однак, як повідомляв Іслам в Україні, кримськотатарський телеканал, перебравшись на материкову Україну, опинився у скрутному становищі. Під час міжнародного форуму «Крим  це Україна. Анексований півострів між минулим і майбутнім» журналіст, телеведучий і заступник генерального директора ATR Айдер Муждабаєв висловився про сумну перспективу  припинення мовлення телеканалу на материковій Україні через фінансові проблем, і назвав це «ганьбою для української держави».

Зауважимо, що в квітні 2015 року Петро Порошенко, розпорядившись найближчим часом відновити мовлення телеканалу ATR на всій території України, зокрема з Кримом, заявив в інтерв’ю «5 каналу», що відновлення роботи телеканалу є «справою честі для української влади». Тоді ж міністр інформаційної політики Юрій Стець відзначав, що розвиток телеканалу ATR і забезпечення захисту його журналістів (зокрема і колишніх), є одним із пріоритетних напрямів роботи Міністерства, оскільки канал є одним із стратегічних кримських ЗМІ, завдяки яким стався прорив інформаційної блокади в Криму.

Читайте за темою:

Після Ід аль-Фітр відновляться новинні випуски ATR

ATR відновлює мовлення в перший день Рамадану

Кримськотатарський телеканал ATR розпочав мовлення з Києва

Щоб додати коментар, увійдіть або зареєструйтесь
Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.