Уже кілька років поспіль, починаючи з 2013 року, у понад ста країнах світу (Україна — не виняток) відзначається Всесвітній день хіджабу (World Hijab Day), щорічна кампанія, спрямована на розвиток релігійної толерантності і взаєморозуміння. До організації низки заходів у рамках святкування World Hijab Day долучилися й мусульманки Вінниці. Активістки жіночої громадської організації Ісламського культурного центру «Аль-Ісра» (входить до складу ГС «Всеукраїнська асоціація «Альраід») організували зустріч, до участі у якій запросили послідовниць інших віровчень, щоб розповісти їм про ідею святкування цієї дати, зокрема про те, що 1 лютого немусульманкам і мусульманкам, які не покривають голову, пропонують протягом дня носити хіджаб. Роблять вони це на знак солідарності з жінками, яким через дотримання релігійних приписів в одязі доводиться відчувати нерозуміння, несприйняття і вороже ставлення з боку інших людей як на побутовому рівні, так і з боку офіційних структур. На зустрічі учасницям пояснювали, що хіджаб — це не ознака приналежності до ісламу, а зовнішня проекція внутрішнього стану жінки і символ гідності.
Тож одна з головних цілей цього дня — роз’яснення, передусім немусульманам, сутності традиційного вбрання послідовниць ісламу. Саме тому програма заходів чи акцій, приурочених до цієї дати, завжди передбачає проведення лекцій, круглих столів і бесід, під час яких присутнім розповідають про хіджаб, намагаючись уникнути термінологічної плутанини. Адже немусульмани, як правило, вважають слово «хіджаб» синонімом слова «хустка». Але, як зазначає журналіст видання «Альраід» Тетяна Євлоєва , «називати хустку «хіджабом» — означає ототожнювати поняття «коробка передач автомобіля» і «автомобіль». Ця назва — збірне поняття для позначення кількох елементів вбрання. Так, хіджаб (скромне вбрання) без хустки буде неповним, але навіть якщо на голову вдягти 15 хусток і прикрити обличчя вуаллю, саме наявність елементів, призначених для прикривання інших частин тіла, які не можуть бути оголеними, свідчить про завершеність образу)».
Голова постійної комісії з питань освіти, культури, сім’ї та молоді, спорту і туризму, духовності та історичної спадщини Вінницької облдержадміністрації, радниця голови ОДА з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок та чоловіків, депутат Людмила Станіславенко поділилася своїми враженнями від заходу на сторінці у соцмережі Фейсбук, зазначивши, що мусульманські жіночі головні убори і традиційні для більшості українок-немусульманок хустки мають багато спільного.
«Чим українська хустка відрізняється від хіджабу? З’ясувалося, що ці елементи одягу мають багато спільного! Саме про це ми дізналися сьогодні на заході, організованому Громадською організацією «Аль-Ісра» спільно з Мирочка Слободянюк (журналіст, волонтер, куратор «З миру — по нитці», «Жінка Вінниччини 2018», автор книги «Невидиме сонце» — ред.) і директором мусульманського культурного центру Mousa Salim у всесвітній день хіджабу. Під час заходу мала нагоду поспілкуватися з дівчатами, які носять традиційний ісламський головний убір. Кожна з них має свою унікальну історію появи у житті хіджабу. Разом ми з’ясували, що українська культура дуже подібна до арабської. А деякі слова у наших мовах звучать однаково! <…> Сьогоднішня атмосфера була надзвичайно привітною і затишною. Щиро радію, що мене запрошують долучитися до проектів з обміну культурним досвідом», — пише пані Людмила.
Найцікавішими і найприємнішими частинами заходу для Людмили Станіславенко були майстер-класи з пов’язування хустки різними способами — від традиційних для країн ісламського світу до характерних для тих чи інших регіонів України.
Крім цього, учасники зустрічі насолодилися невеличкою концертною програмою, посмакувати ласощі, а також отримали подарунки.
Довідково: Всесвітній день хіджабу (World Hijab Day) запроваджено жителькою Нью-Йорка Назмі Хан (Nazma Khan), що зазнала дискримінації через використання у гардеробі хіджабу після сплеску ісламофобії внаслідок терористичних атак 11 вересня 2001 року. Назмі вирішила заснувати Всесвітній день хіджабу, щоб побороти стереотипне сприйняття ісламу й мусульманських жінок.