Професор Міжнародного ісламського університету з Малайзії провів онлайн-лекцію для слухачів Української літньої школи ісламознавства

Професор Міжнародного ісламського університету з Малайзії провів онлайн-лекцію для слухачів Української літньої школи ісламознавства
Професор Міжнародного ісламського університету з Малайзії провів онлайн-лекцію для слухачів Української літньої школи ісламознавства
Професор Міжнародного ісламського університету з Малайзії провів онлайн-лекцію для слухачів Української літньої школи ісламознавства
15.06.2020
Оцініть статтю: 
(110 оцінки)
Власкор
Зображення користувача Власкор.

Український Центр ісламознавчих досліджень у співпраці з Міжнародним інститутом ісламської думки (IIIT) в червні поточного року проводить для учасників Української літньої школи ісламознавства ряд академічних онлайн-лекцій, присвячених актуальним питанням розвитку ісламознавства.

Кожна з лекцій триватиме близько години. Аудиторія, що долучатиметься до прослуховування через програму Zoom, матиме змогу безпосередньо спілкуватися зі спікером.

Перша лекція «Викладання арабської літератури як іноземної» відбулась 12 червня 2020 року. Її провів професор Мунджід Бахджат (Міжнародний ісламський університет, Малайзія) арабською мовою з російським перекладом.

Під час лекції професор Мунджід Мустафа Бахджат говорив про особливості арабської літератури, різницю методологічного підходу у її викладанні арабомовним і неарабомовним студентам (зокрема тим, хто вивчає арабську мову й здобуває знання і з арабської літератури), а також про проблеми і виклики, що постали перед цією дисципліною в умовах глобалізації.

Також йшлося про літературу як загальне культурне явище для всіх часів і всіх народів; взаємовплив літературної мови і мови повсякденного спілкування. У цьому контексті професор процитував вислови відомих письменників і мислителів різних епох і народів щодо впливу літератури не лише на розвиток мови, а й на затвердження в суспільстві певних морально-етичних принципів.

Щодо арабської мови й арабської літератури, то професор Мунджід Мустафа Бахджат зазначив, що арабська є надзвичайно значущою й «вічною» мовою, оскільки саме вона є мовою Одкровення, мовою Корану. До того ж їй притаманні особливості, які відсутні в інших мовах.

Також лектор наголосив, що арабська література як культурне явище повинна розвиватися, а також потребує вивчення. Пан Бахджат нагадав, що про це йшлося на Першій Міжнародній конференції з ісламської освіти, що відбулась у 1977 році в Мецці.

Тоді ж було розроблено рекомендації з розвитку всіх відгалужень арабської мови й літератури, а також закликано всі країни арабського світу запровадити в освітніх закладах викладання лише арабською.

Під час лекції аудиторія дізналася про культурну концепцію арабської літератури, яка має акумулювати й доносити до читача цінності і приорітети, які ісламське суспільство напрацювало за історію свого існування, даючи потужний поштовх усьому людству до розвитку духовної, моральної, практичної й адміністративної сфер.

Цікавим було порівняння взаємозв’язку культури й освіти. Професор порівняв першу з людським тілом, а другу — з розумом, що вкупі дає повноцінну особистість. Тож література, яка поєднує в собі і культурну, і просвітницьку, і освітню складову, є необхідною умовою розвитку суспільства. При цьому літературний твір має спиратися на чотири принципи: гідний смисл з точки зору моралі, мислення і творчості; почуття богобоязливості; шаноблива і ввічлива вимова; шляхетна мета.

Говорячи про організацію навчального процесу для арабомовних і неарабомовних студентів, професор Мунджід Мустафа Бахджат знов навів кілька рішень Першої Міжнародної конференції з ісламської освіти, серед яких зокрема було рішення про створення арабської (ісламської) школи літературної критики зі своїми критеріями правильного оцінювання літературних творів, яка має базуватися саме на ісламському способі мислення.

Також було згадано про те, що своїм рішенням ця Конференція спонукала мусульман вивчати закони й право, а також розвивати ісламське культурне сприйняття, що сприятимуть формуванню здатності розрізняти правильну (що вдосконалює людину) і неправильну (що шкодить людині) літературу. Щодо ролі викладачів освітніх закладів, зокрема викладачі літератури, то вони повинні зосередитися на виховному аспекті викладання.

Докладніше — у запису.

Після лекції слухачі мали можливість поставити запитання професорові й отримати докладні відповіді.

Д-р Мунджід Мустафа Бахджат — професор Міжнародного ісламського університету Малайзії (IIUM), спеціалізується на арабській літературі і літературній критиці. Уродженець Кіркука (Ірак). У 1968 році здобув ступінь бакалавра в Багдадському університеті. У 1973 році закінчив магістратуру в Університеті Аль-Азхар (Каїр). У 1982 році отримав ступінь доктора філософії в Університеті Аль-Азхар (Каїр), а також диплом в галузі гуманітарних наук Міжнародного ісламського університету Малайзії у 2000 році. Є автором 20 книг і більше ніж 60 наукових статей у міжнародних виданнях; учасник понад 40 міжнародних наукових конференцій.

Під керівництвом д-ра Мунджіда Мустафи Бахджата захищено 80 дипломних праць і дисертацій. Є упорядником навчальних планів у чотирьох університетах Південно-Східної Азії. Д-р Мунджід Мустафа Бахджат — член редколегій 6 міжнародних журналів у Великобританії, Нігерії, Тунісі, Іраку, Бахрейні і Малайзії. Має кілька нагород і почесних звань.

13 червня 2020 року о 16:00 відбулася лекція «Ісламська модель людських потреб: замінюючи ієрархію Маслоу» (проф. Давудаль-Хідабі).

У неділю 14 червня 2020 року о 16:00 проф. Мамун Азами (Лондон) розповідав про розвиток лідерства в громадах.

 

Щоб додати коментар, увійдіть або зареєструйтесь
Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.