Цього року Ісламський культурний центр ім. Мухаммада Асада (Львів) відзначає своє п’ятиліття. З цієї нагоди «Духовна велич Львова» — одне з провідних видань, що висвітлює релігійне життя не тільки столиці Галичини, західного регіону, а й цілої України — публікує інтерв'ю з імамом мечеті, що діє при ІКЦ, шейхом Муратом Сулеймановим.
Видання підкреслює, що за час свого існування Ісламський культурний центр ім. Мухаммада Асада став не лише культурним осередком, а й місцем, де завжди раді гостям, зокрема студентам Українського католицького університету та Національного університету ім. Івана Франка.
Видання вже не вперше знайомить аудиторію з діяльністю ІКЦ, не обмежуючи тематику своїх матеріалів релігійними питаннями: висвітлюється діяльність громадських організацій при центрі, соціально-значущі програми, проєкти й акції, що реалізують львівські послідовники Ісламу.
Цього разу журналіст «Духовної величі Львова» цікавився багатьма питаннями: чого досяг ІКЦ за п’ять років, як саме взаємодіють мусульмани Львова з представниками інших культур, як співпрацюють з різними релігіями та деномінаціями тощо. Не обійшлося й без питань про пандемію: як карантин уплинув на життя мусульманської громади й на діяльність ІКЦ, як мусульмани підтримують одне одного в цей непростий час. А дізнавшись, що імам — кримський татарин, журналіст запитав, як кримськотатарському народу вдається зберігати відкритість попри всі випробування й не занепадати духом.
На думку імама Мурата Сулейманова, серед найбільших досягнень ІКЦ — те, що тепер кожен мусульманин у Львові знає, куди можна прийти помолитися, а також те, що завдяки роз’яснювальній роботі та суспільній діяльності мусульман удалося змінити на краще ставлення містян до Ісламу:
«…Тому для мусульман дуже важливо, що є таке місце, куди вони можуть прийти й помолитися, а також поспілкуватися з імамом. Друга важлива річ — що завдяки діяльності ісламського культурного центру ми змінили ставлення до Ісламу у Львові. Одним із наших завдань було зламати ті стереотипи, які існують у суспільстві довкола Ісламу. І думаю, що представники інших релігій мають тепер нагоду побачити, хто такі мусульмани, що вони роблять, до чого закликають. Кожен може прийти на п’ятничну молитву, послухати, що каже імам. У мене є досвід спілкування з представниками інших релігій, і багато-хто каже, що вони розуміють, що тавро „терористів“ було навмисно насаджене. Але стереотипи досі залишаються. Чимало хто приходить, щоб дізнатися, чи, наприклад, жінки в Ісламі пригнічені, чи це не так; чи наші дружини мають сидіти вдома, чи можуть бути активними… Я не виправдовую всіх мусульман, бо мусульмани є різні й можуть дивитися по-різному на те саме питання. Я не можу нести відповідальність за всіх мусульман. Часто мені телефонують і кажуть, що от я імам і маю стежити за вчинками мусульман. Але ж я, наприклад, перед Богом не буду за них відповідати — я відповідатиму за себе. Кожна людина доросла. Також для ісламського культурного центру дуже цінно, що в нас з’явилося багато друзів — це дуже приємно. Хочемо відзначити друзів з УКУ, з Національного університету ім. Івана Франка, різноманітних кримськотатарських організацій. Чого ми прагнемо? Щоб Всевишній прийняв нашу працю — не задля життя в цьому світі чи похвали. Наша мета — показати відкритість, що Іслам не є такий складний, як це намагаються показати. Ми прагнемо, щоб люди розуміли, що ми також молимося Богу».
Також шейх Мурат згадав, що в ІКЦ часто відбуваються міжрелігійні семінари широкої тематики та працюють різні курси, поділився планами видавничої діяльности.
Імам розповів, що від початку карантину в ІКЦ та мечеті суворо додержували всіх запроваджених урядом обмежень і перевели більшість освітніх, культурно-просвітницьких заходів в онлайн-режим. Найважливіший урок карантину для мусульман — це розуміння цінности мечеті:
«…Коли мечеть постійно відчинена, то віряни іноді можуть нехтувати можливістю прийти на молитву. А коли мечеть зачинена, то набагато гостріше відчуваєш жагу за молитовним спільнотним життям».
За посиланням доступне ціле інтерв’ю «Імам Мурат Сулейманов: «Завдяки ісламському культурному центру, ставлення до Ісламу у Львові змінилося».