Офіційні освітні установи і жителі Палестини в ці дні пишаються тим, що у фінал конкурсу «Кращий вчитель світу» вийшли палестинці: Ханан Аль-Хоруб, Джавдат Сісіан і Фідак Заатар. Премія («Учитель світу») була започаткована в 2014 році мільярдером Санні Варкі − засновником арабської освітньої корпорації GEMS − за підтримки правителя емірату Дубай шейха Мухаммеда бен Рашида аль-Мактума. Нагорода покликана підвищити престиж професії вчителя, а мета її засновників − віддати належне кращим педагогам світу, які надихають своїх учнів та інших людей навколо себе.
На сьогодні це одна з найбільших премій за професійні досягнення, а у сфері освіти такої нагороди до недавніх пір не існувало взагалі. Розмір призу за перше місце становить 1 мільйон доларів.
Кількість претендентів, які спочатку взяли участь у конкурсі на здобуття премії, досягла 8 тисяч осіб, зараз їх залишилося 50. І серед них ті троє, які подарували надію Палестині − Ханан Аль-Хоруб, Джавдат Сісіан і Фідак Заатар.
Як повідомляє інтернет-портал «Medina», ці викладачі зробили значний внесок в освіту Палестини. Ханан займається психологічною допомогою дітям, Джавдат національною музикою і театром в освітніх проектах, Фідак бореться за підвищення рівня освіти дівчаток.
Фідак Заатар
З самого дитинства Фідак мріяла стати вчителем. Її мрія здійснилася − вона стала не просто викладачем, а прикладом для оточуючих. Під час першої інтифади дорогою на роботу їй доводилося проходити кілька ізраїльських контрольно-пропускних пунктів, іноді перевірки затягувалися на годину, а то й більше. Тим не менш, Фідак не здалася, вона хотіла прищепити цінності патріотизму, поваги, справедливості і терпимості молодому поколінню. Зараз вчитель викладає в початковій школі для дівчаток в Наблусі. Її учні в основному із незаможних верств населення, де більшість батьків неписьменні і не розуміють важливості освіти для їх дочок. Борючись з подібним ставленням, вона регулярно проводить семінари про важливість жіночої освіти і ролі, яку вона відіграє у розвитку суспільства. Щотижня вона запрошує батьків відвідати заняття своїх дочок.
Ханан Аль-Хоруб
Ханан виросла у таборі палестинських біженців у Віфлеємі. Одного разу її діти стали свідками жорстокого інциденту з ізраїльськими військовими. Після чого їм знадобилася психологічна допомога. Зрозумівши, що шкільні вчителі не вирішать ці проблеми належним чином, вона сама вирішила стати вчителем початкової школи. Її мета − простягнути руку допомоги дітям, які піддаються такого роду насильству і потребують особливого догляду в свої перші шкільні роки. Ханан прагне забезпечити спокій в класі, враховуючи індивідуальні потреби дітей. Вона розробила особливий підхід до викладання, яким поділилася у своїй книзі «Граємо і Вчимося». Її методологія робить особливий акцент на груповій роботі. Її девіз − «Палестинський народ втратив свою країну через своє невігластво і може повернути її за допомогою освіти і навчання».
Джавдат Сісіан
Джавдат є інноватором у навчальному процесі, він, як правило, виходить за рамки традиційного навчання. Розвиток творчих колективів, організація фестивалю традиційного танцю «дабка» − все це Джавдат проводить серед своїх учнів. Студенти беруть участь у подібних проектах не тільки в ролі виконавців, але й організаторів, звукорежисерів тощо. Джавдат і його учні не раз завойовували перші місця у творчих конкурсах, також він є автором мотиваційних роликів з вирішення екологічних проблем та охорони навколишнього середовища.
За статистикою, прохідний бал його учнів сягає до 100%, і сам Джавдат під час щорічної переатестації отримує найвищі оцінки у наглядових органах.