Кримськотатарський активіст Ремзі Бекіров цього року вже двічі потрапляв під арешт. Вперше його посадили на п’ять діб, коли він разом з іншими співвітчизниками прийшов підтримати громадського активіста Марлена Мустафаєва, у якого проводився обшук.
Минулого тижня Бекірова заарештували «за поширення екстремістських матеріалів» у соцмережах, а також за «публічну демонстрацію екстремістської символіки».
Як активіст розповів в інтерв’ю Крим. Реалії, правоохоронці під час затримання вилучили у нього головний убір, на якому був напис арабською мовою — нібито це є публічною демонстрацією екстремістської символіки:
— Розповім по порядку. 21 лютого було затримано десятеро активістів, одним з них був я. Під час складання протоколу у мене була вилучена шапка з арабською в’яззю — хтось вирішив, що це є публічною демонстрацією екстремістської символіки. Шапку вилучили, про неї нічого не було відомо.
Абсурдність вражає. Шапка з арабською в’яззю розглядається як елемент символіки екстремістських організацій!
Для того, щоб не було свавілля, ми із захисницею склали скаргу, направили її у відділ поліції і ЦПЕ. Скарга такого плану: поверніть шапку, бо вона була вилучена не згідно із законодавством. Відповідно до законодавства вилучається
Також Ремзі Бекіров розповів, що його звинувачують у нібито розміщенні в соціальних мережах екстремістських матеріалів, зокрема, якийсь майор Руслан Шамбазов так пояснив підставу для затримання:
— Коли я запитав, на підставі чого, він сказав: «Ви колись там давно розмістили запис у „Вконтакте“, який закликав до насильства і подібного». Це, звісно, мене здивувало. Пізніше він дозволив мені зателефонувати адвокатам. Я подзвонив, розповів їм про затримання <…> Це запис, якщо не помиляюся, за 2009 рік. Ми перебували у складі України в цей момент. Зараз я починаю пригадувати, а взагалі про ці записи я вже забув. Тому що стільки років пройшло. І крім того, свої сторінки «Вконтакте» і в «Однокласниках» я видалив місяць чи півтора тому, бачачи певні тенденції.
Насправді ж, як вважає Ремзі Бекіров, його затримали за активну позицію, і затримання — ніщо інше, як елемент тиску на нього та інших активістів:
— Моя позиція була активна. Я висвітлював події, пов’язані з судами, з арештами, з останніми правопорушеннями, які співробітники силових структур застосовують щодо мусульман Криму і не тільки мусульман. Зв’язати мій арешт з іншим дуже складно. Тим більше, запис був за України і у мене не було злого наміру, коли я його розміщував. Я вважаю, що цей арешт — це тиск на мене і подібних мені активістів, які намагаються привчити правоохоронців до законних порядків, щоб вони дотримувалися своїх законів. Це їм, звичайно, не подобається, і такі укольчики нам роблять.
Моя релігія — Іслам — вимагає того, щоб відновлювати справедливість, відстоювати свої права. Я як мусульманин продовжуватиму ці дії. Можливо, не в такому обсязі, але діяльність свою не припиню.