Проблема не в Ісламі, а в релігійному фанатизмі, − муфтій

Проблема не в Ісламі, а в релігійному фанатизмі, − муфтій
Круглий стіл «Проблеми та виклики на шляху до міжконфесійної гармонії в Україні», (організатор ДУМУ «Умма» та ГО «Аль Мустакбаль»)
Проблема не в Ісламі, а в релігійному фанатизмі, − муфтій
(NV.ua. ©): Шмуель Каменецький, головний рабин Дніпропетровська і області
Круглий стіл «Проблеми та виклики на шляху до міжконфесійної гармонії в Україні», (організатор ДУМУ «Умма» та ГО «Аль Мустакбаль»)
Дніпропетровську єврейську громаду представляв член її правління Олег Ростовцев
Круглий стіл «Проблеми та виклики на шляху до міжконфесійної гармонії в Україні», (організатор ДУМУ «Умма» та ГО «Аль Мустакбаль»)
Круглий стіл «Проблеми та виклики на шляху до міжконфесійної гармонії в Україні», (організатор ДУМУ «Умма» та ГО «Аль Мустакбаль»)
Проблема не в Ісламі, а в релігійному фанатизмі, − муфтій
Муфтій ДУМУ «Умма» Саід Ісмагілов з представниками інших релігій
Проблема не в Ісламі, а в релігійному фанатизмі, − муфтій
Муфтій ДУМУ «Умма» Саід Ісмагілов з представниками інших релігій
Проблема не в Ісламі, а в релігійному фанатизмі, − муфтій
Проблема не в Ісламі, а в релігійному фанатизмі, − муфтій
Круглий стіл «Проблеми та виклики на шляху до міжконфесійної гармонії в Україні», (організатор ДУМУ «Умма» та ГО «Аль Мустакбаль»)
Круглий стіл «Проблеми та виклики на шляху до міжконфесійної гармонії в Україні», (організатор ДУМУ «Умма» та ГО «Аль Мустакбаль»)
Проблема не в Ісламі, а в релігійному фанатизмі, − муфтій
Проблема не в Ісламі, а в релігійному фанатизмі, − муфтій

Шмуель Каменецький, голова найвпливовішої в країні єврейської громади, дав інтерв’ю виданню «Новий час», де серед іншого говорить і про прояви антисемітизму в Україні та Європі.

Серед багатьох питань і відповідей в опублікованому матеріалі на себе звернув увагу один фрагмент тексту, що стосується Ісламу.

Так, на запитання журналістки Катерини Шаповал про те, чи не доводилося йому стикатися з антисемітськими проявами в Україні, дніпропетровський рабин відповів негативно, зауваживши при цьому, що в Європі ситуація виглядає інакше:

− Тут добре. Кількість антисемітів, готових образити єврея на вулиці, невелика. Але в Європі проблема є, і це − Іслам. Якщо єврей виходить на вулицю в Парижі, у нього більше шансів бути атакованим ісламським фанатиком, ніж у Києві чи Харкові. Там у них дуже масштабний антисемітизм на релігійному ґрунті.

У зв’язку з цим наш кореспондент звернувся до муфтія Духовного управління мусульман України шейха Саіда Ісмагілова із запитанням − чи дійсно Іслам, як релігія, може являти собою проблему, як про те сказав рабин Каменецький?

− Я впевнений, що такий видатний і відомий духовний лідер як ребе Шмуель Каменецький не міг сказати, що Іслам − це проблема. Думаю, його неправильно зрозуміли. Проблема − це екстремісти, носії радикальних ідей ненависті і насильства. Україна − унікальна толерантна і поліконфесійна країна, де сформований мікроклімат дружби і поваги мусульман до представників іудаїзму, християнства та інших релігій, − сказав муфтій.

Зі свого боку нагадаємо читачеві, що Іслам без будь-якої ворожнечі відноситься до інших релігій і намагається налагодити хороші взаємини з іншими культурам на підставі глибокої поваги і розуміння традицій і святинь інших народів. Іслам не розрізняє людей за національністю. «Серед його знамень ─ створення небес і землі і відмінність ваших мов і кольорів» (Коран, 30:22). Коран був посланий не тільки мусульманам, а всім людям, зокрема іудеям і християнам. Коран підкреслює особливе становище Ісуса і Марії, і це визначає особливу повагу до них всіх мусульман. Дійсно, глава 19 Корану називається «Мар’ям» і оповідає про історію чудесного народження її сина.

Пророк Мухаммад (мир йому і благословення) був в низці попередніх пророків Аллага, включаючи пророків Авраама, Мойсея, та Ісуса, а Коран − в низці попередніх священних писань, посланих Аллагом.

Одним зі свідчень прихильності Пророка до інших релігій, зокрема християнства, є той факт, що християни молилися в його мечеті. Це сталося, коли до Медини прибула делегація християн з Наджрана. Пророк зміцнив стосунки з євреями, одружившись на благородній іудейській жінці на ім’я Сафія, яка теж стала матір’ю правовірних.

По суті, Пророк постійно намагався підтримати мир і добрі стосунки з євреями. Він дозволив мусульманам брати в дружини християнок та іудейок. Вчення Пророка виховує мусульман в дусі добросусідського та справедливого ставлення до християн та євреїв.

Іслам каже, що ні Пророк, ні його послідовники не відкидають нікого з давніх пророків. Мойсей не міг відкинути Авраама, Ісус − Мойсея та Авраама, і точно так само Мухаммад не відкидав нікого з них.

Що стосується того, що Іслам може стати (або вже є) проблемою для Європи, то нагадаємо історію тієї ж Андалусії, розквіт якої в свій час і був обумовлений присутністю там мусульман. У Х столітті слова «іслам» і «цивілізація» були синонімами. Андалузька цивілізація була відома толерантністю (наприклад, андалузькі ісламські вчені не забороняли християнській меншості будувати церкви) і космополітизмом, об’єднуючи мусульман, християн, іудеїв. Іберійці (латиняни і кельти), бербери, араби, тевтонці, вихідці з Африки на південь від Сахари, слов’яни, перси та інші народи були мусульманами… «Арабомовний» період ісламської цивілізації в Іберії протривав більше 8 століть: з 711 року до падіння Гранади в 1492 році. Більше того, саме відсутність носіїв Ісламу (й іудаїзму, до речі) призвело до занепаду Іспанії (країни, що знаходиться в Європі): у період з 1609 по 1614 роки Іспанія вигнала сотні тисяч морисків, підірвавши тим самим могутність Іспанської імперії, сила якої багато в чому полягала в багатстві і працьовитості цього народу. Це був кінець «золотого століття» Іспанії.

Підкреслимо, що Ісламу не притаманні якісь вияви ксенофобії, у тому числі й антисемітизм, що означає осуд і ненависть стосовно людей через їх семітську расу.

Таким чином, Іслам не може бути проблемою. Проблему створюють релігійні фанатики, які трапляються, на жаль, серед послідовників і християнства, й іудаїзму, й Ісламу…

Довідка (NV.ua. ©):

Шмуель Каменецький народився в США в сім’ї релігійних іудеїв, які емігрували з СРСР. Каменецький витратив вісім років на релігійну освіту, ставши рабином. В Україну приїхав у 1990-му за дорученням Менахема-Мендла Шнеєрсона, Любавичівського ребе, глави одного з найвпливовіших течій в сучасному іудаїзмі.

Щоб додати коментар, увійдіть або зареєструйтесь
Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.