«Складні підлітки» чудово розуміють мову щирості і добра», — впевнені вчителі літнього табору для сиріт

«Складні підлітки» чудово розуміють мову щирості і добра», — впевнені вчителі літнього табору для сиріт
«Складні підлітки» чудово розуміють мову щирості і добра», — впевнені вчителі літнього табору для сиріт
10.07.2013
Оцініть статтю: 
(589 оцінки)
oleg
Зображення користувача oleg.

1-8 червня 2013 року в смт. Миколаївці (АР Крим) ВАГО «Альраїд» організувала проведення щорічного літнього культурно-оздоровчого табору для сиріт. Цього року діти обох статей відпочивали одночасно, хоча, як і раніше, окремо: 50 хлопчиків розмістилися на базі відпочинку, а 85 дівчаток — у пансіонаті.

За 7 днів вони прослухали серію лекцій, які сприяли формуванню загального уявлення про іслам, вивчили порядок здійснення намазу, основи віри, любові до батьків і пророка Мухаммеда (мир йому і благословення).


Підлітків розподілили на групи, враховуючи віковий критерій. У кожній групі з 7-8 осіб було призначено вчителя, на якого було покладено відповідальність за дітей, що створило можливість для забезпечення ефективної взаємодії в колективі й умови для встановлення індивідуального підходу до кожної дитини.


Вирішення гострого питання соціальної ієрархії в колективі дітей
Цей матеріал можна було зробити виключно оптимістичним, однак правда життя у тому, що значна частина учасників подібних таборів, виховуючись у неповних чи прийомних сім’ях, є «дітьми вулиць», для яких питання соціальної ієрархії є надзвичайно гострим. Вони доволі замкнуті і не слухатимуть дорослого, не підкорятимуться встановленому адміністрацією табору розпорядку, якщо вчитель не зможе налагодити відносини, засновані на довірі, не зможе стати лідером команди, а не ментором, який діє методом примусу.


Однак т.з. «складні підлітки» чудово розуміють мову щирості і добра. І викладач без надмірних зусиль може забезпечити порядок у своєму загоні, представивши правила поведінки як необхідний засіб регулювання взаємовідносин у колективі, а не як прояв своєї влади над вихованцями.


Практично усі вихованці такий підхід розуміють, тому надалі коло проблем, що виникають, обмежується тільки побутовими непорозуміннями, які інколи з’являються у процесі спілкування між дітьми, але й ці конфлікти одразу вирішуються шляхом усунення проблеми в зародку її виникнення.


Допомагає знання ситуації зсередини


Яким чином можна забезпечити досягнення таких результатів? Відповідь доволі проста: вчителі табору мають відповідну освіту і багаторічний досвід роботи з дітьми, позбавленими батьківського піклування чи обох батьків; до того ж — серед них є особи, які в дитинстві зазнали наслідків подібних ситуацій і перебували в таких літніх таборах як вихованці. Свого часу участь у таборі змінила на краще їх життя, тому зараз молоді люди допомагають змінити його іншим дітям.


Ненав'зливі приклади для наслідування
Розпорядок дня було побудовано навколо п’яти обов’язкових молитов, які діти здійснювали колективно. Кожній з них передував десятихвилинний урок, під час якого вчителі у цікавій і невимушеній формі пропонували своїм групам повчальні приклади поведінки у різних життєвих ситуаціях.


Крім того, організатори потурбувалися про завершення навчальної частини у першій половині дня: лекція після сніданку, згодом — два практичні заняття (з перервою на відпочинок), під час яких діти могли обговорити отриману інформацію, сформулювати запитання, що їх цікавлять, і висловити свою думку. Серед тем лекцій були такі: віра в Аллага, повага до батьків, моральність мусульманина, любов до Пророка (мир йому і благословення), правила здійснення намазу...Усе це сприяло формуванню у вихованців загального уявлення про іслам.


Після обіду й обіднього сну для дітей було організовано прогулянку до моря і спортивні ігри на свіжому повітрі. Увечері вихованці могли колективно обрати відео для перегляду з фільмотеки табору; брали учать в іграх і театральних постановках на різноманітні теми. Такий підхід до проведення дозвілля сприяв удосконаленню вмінь соціалізації і зародженню у дітей почуття братерства, взаємодопомоги і взаємопідтримки.


«Я хочу, щоб моя дитина зростала і виховувалася у такому середовищі, щоб я не хвилювалася за неї, коли вона подорослішає!»
Уже вкотре батьки й опікуни висловлюють щиру вдячність керівникам і учителям літніх культурно-оздоровчих таборів «Альраїд», засвідчуючи помітні зміни на краще в поведінці дітей чи вихованців після повернення з табору. Діти стають більш стриманими, виваженими й урівноваженими, з пієтетом ставляться до старших, проявляють шанобливість до батька, матері, інших родичів.


Сім’ї вихованців сподіваються, що зможуть наступного року відправити сюди власних дітей чи дітей, якими вони опікуються, щоб ті спілкувалися з однолітками, у яких сформована така ж система цінностей.


Навіть ті батьки й опікуни, які не є надто набожними, відстоюють позицію щодо вивчення їхніми дітьми ісламу. Мати одного з хлопчиків пояснила цю на перший погляд парадоксальну ситуацію так: «Я хочу, щоб моя дитина зростала і виховувалася у такому середовищі, щоб я не хвилювалася за неї, коли вона подорослішає!»


За матеріалами сайту arraid.org


Схожі матеріали:


Дитячий табір із вивчення Корану завершив роботу в Криму


У Константинівці завершився 6-ий щорічний табір-семінар на природі


Культурно-оздоровчий табір для дівчаток-сиріт біля Чорного моря


Табір «Джерела толерантності» - міжкультурний діалог для дітей


Табір «Крим-Січ» – це ідеологічний бізнес-проект «ряджених» козаків, – експерт


В Криму пройшов літній мусульманський табір для дітей-сиріт

Щоб додати коментар, увійдіть або зареєструйтесь
Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.