Голова «Ліги кримськотатарських жінок» виступає проти хіджабу і багатоженства

1
Лідер «Ліги кримськотатарських жінок» Сафінар Джемільова переконана, що й сьогодні кримським татаркам не потрібно носити хіджаб, а рух за його дотримання у повсякденному житті вона вважає «... не типовою течією, а сектою».
16.02.2010
Оцініть статтю: 
(227 оцінки)
oksana
Зображення користувача oksana.

Голова «Ліги кримськотатарських жінок» Сафінар Джемільова виступила категорично проти дотримання у повсякденному житті приписів Корану щодо носіння хіджабу та практикування багатоженства.

В інтерв’ю газеті «День» відомий кримськотатарський громадський діяч, голова «Ліги кримськотатарських жінок», дружина лідера меджлісу Мустафи Джемільова Сафінар Джемільова розповіла про своє розуміння ісламських приписів щодо жінок.

За її словами, такі приписи ісламу як хіджаб та покірність своєму чоловікові не дають змоги жінкам займати активну громадянську позицію. «Кримські татари завжди відрізнялися тим, що наші жінки, на відміну від деяких інших мусульманських країн, ніколи не були підневільними, вони завжди займали дуже високе й відповідальне становище у суспільстві. Кримські татарки ніколи не носили паранджі. З нашої історії відомо, що жінки відігравали значну роль у суспільстві, у політиці Кримського ханства» - наголосила Джемільова.

Лідер «Ліги кримськотатарських жінок» переконана, що й сьогодні кримським татаркам не потрібно носити хіджаб, а рух за його дотримання у повсякденному житті вона вважає «... не типовою течією, а сектою». «Погляньте, які золоті, срібні, які філігранні ювелірні прикраси у кримських татарок! Ну хто ж закриватиме цю всю пишноту хіджабом, аби ніхто не побачив. Навпаки! Кримські татарки з гордістю виставляють свої багаточисельні сережки, каблучки, браслети, ми пишаємося нашими швачками, ювелірами, гаптарками», -розповіла Джемільова.

За її словами, дотримання норм Корану кримськими татарками виявляється у тому, що їхнє тіло «ніколи не було вульгарно відкритим». «Наша держава і наш народ завжди були світськими, не фанатично релігійними. ...Кримський іслам ніколи не був таким. Я пам’ятаю свою бабусю. Вона мала невелику косиночку, в якій вона молилася, читала Коран, потім усе знімала і складала охайненько, вдягала іншу косиночку, тіло в неї не було відкритим, але воно не було й надмірно закритим».

Заклики до повного дотримання приписів Корану викликають у Джемільової обурення. «Зараз у Криму з’являються деякі мусульманські місіонери, які стверджують, що ми неправильно розуміємо Коран і що у нас неправильний іслам. Це примітивний підхід до розуміння ісламу», - вважає вона.

«Тому ми часто проводимо семінари з проблем дотримання прав жінок, навчаємо їх гордості, незалежності, свободи, розповідаємо, як можуть порушуватися їхні права і як слід їх відстоювати», - розповіла голова Ліги.

Порушенням прав жінки Джемільова вважає й багатоженство. «Ніколи у кримських татар не було справжнього багатоженства. Навпаки, кримські татарки — це переважно зразкові дружини, а кримські татари — зразкові чоловіки, які люблять і поважають своїх дружин. Ця проблема нетипова для кримських татар. А на обговорення вона була винесена тому, що багато жінок зараз у зв’язку з переїздом залишилися без роботи, а значить, без утримання, тому суспільство шукає шляхів вирішення цієї проблеми. Один із них — це те, що за Кораном чотири жінки можуть бути утриманками одного чоловіка, проте, я вважаю, що для нас це неприйнятно, кримські татарки ніколи не будуть покірливими утриманками».

Відзначимо, що у той час, як старше покоління кримських татарок відстоює своє право на «світський» іслам, їх молоді співвітчизниці не лише вдягають повний хіджаб, а й вимагають законодавчо дозволити їм фотографуватися у хіджабі на паспорт.

За матеріалами газети «День»

Посилання на тему:

Новини

Кримські татари Києва закликали Муфтіят сприяти позитивному рішенню питання про хіджаб

Мусульманка судиться за право сфотографуватися для паспорта у хіджабі

Чи відповідає хіджаб традиції кримських татар?

Статті

Чи несе хіджаб загрозу для України?

Жінки в історії ісламу

Заборона фотографуватися на паспорт у хіджабі - порушення конституційного права мусульманки

А.Ісмаїлов: мусульманський одяг – це релігійний припис

Хіджаб у Криму – давні традиції чи данина моді?

Щоб додати коментар, увійдіть або зареєструйтесь
Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.