«Справа про хіджаб» і «свобода» совісті в українському законодавстві

«Справа про хіджаб» і «свобода» совісті в українському законодавстві
09.02.2010
Оцініть статтю: 
(342 оцінки)
oksana
Зображення користувача oksana.

Перший в історії України судовий позов мусульманки проти МВС із вимогою дозволити їй фотографуватися на паспорт у хіджабі - традиційній ісламській хустці, викликав активне обговорення в українському суспільстві. Право на фото у хустці, а також інші питання, пов'язані з наростаючою тенденцією страху і ворожості до хіджабу, як одного з факторів ісламофобії в Україні і світі, стали темою дискусії, організованої і проведеної мусульманками Криму.

В останні роки в Україні стало модним говорити про «демократичність» держави, яка позначається на правах її громадян, однак «справа про хіджаб» свідчить про протиріччя української демократії в теорії і у практиці. Особливість цього питання полягає також у тому, що в Україні воно стосується здебільшого Криму, де проживає понад 350 тисяч кримських татар, - корінного народу півострова, - які за своїми релігійними переконаннями є мусульманами.

Учасниці дискусії відзначили, що кримські татари, що пережили насильницьку депортацію 1944 року і повернулися у Крим, мають право вимагати від української держави дотримання прав усіх етносів, що проживають в Україні. Нині жінки, що виявили бажання сфотографуватися на паспорт у хіджабі, не порушуючи канонів Ісламу, натрапляють на безліч перешкод.

Закон України про свободу віросповідання дозволяє вільно сповідати свою релігію, але «не прописує основні моменти, такі як право на молитву, право на носіння хіджабу та інші важливі питання».

Негативне сприйняття дівчини у хіджабі

Крім того, мусульманки України стикаються не лише з невірішеністю даних питань на законодавчому рівні, а й з негативним сприйняттям дівчини у хіджабі в українському суспільстві.

«Я не етнічна мусульманка, але я Іслам прийняла добровільно і дуже рада цьому. Люди, що мене оточують - переважно християни. Оскільки я народилася в етнічній християнській родині, то, звичайно, була неадекватна реакція з боку родичів, аж до того, що вони забороняли мені одягати хиджаб і не ганьбити родину. Потім я зіткнулася з дискримінацією на роботі, оскільки всі звикли бачити мене з відкритою зовнішністю», - розповіла учасниця дискусії Юліана Кравченко.

Висновки

В ході обговорення були зроблені висновки про те, що «необхідно проводити навчальні програми з вивченню Ісламу у школах України, де зараз вводяться уроки про християнство. Ці програми дозволили б правильно розтлумачувати Іслам як релігію справедливості, чистоти і моральності».

В Україні повинні розуміти, що «Іслам - це інше віросповідання, а не тероризм і екстремізм, як його зараз намагаються пропагувати». Крім того, «необхідно розробити правовий механізм вирішення даної проблеми».

За матеріалами QHA

Посилання на тему:

Новини

Під впливом ЗМІ, образ мусульманки у киян найчастіше асоціюється з тероризмом

Кримські татари Києва закликали Муфтіят сприяти позитивному рішенню питання про хіджаб

Відомчі документи МВС, які обмежують права віруючих, мають бути скасовані, - міністр юстиції

Мусульманка судиться за право сфотографуватися для паспорта у хіджабі

Українські модельєри зацікавилися хіджабом

Статті

Заборона фотографуватися на паспорт у хіджабі - порушення конституційного права мусульманки

А.Ісмаїлов: мусульманський одяг – це релігійний припис

Хіджаб у Криму – давні традиції чи данина моді?

Щоб додати коментар, увійдіть або зареєструйтесь
Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.