19 червня 2011 в Ісламському громадсько-культурному центрі м. Києва завершив свою роботу двотижневий дитячий літній клуб, організований із метою забезпечити школярам, що вийшли на канікули, цікаве й водночас продуктивне дозвілля. Всеукраїнська асоціація громадських організацій “Альраїд” щорічно організовує подібні дитячі клуби при ісламських культурних центрах у містах України.
Розклад занять був складений так, щоб для дітей відвідування клубу не стали нецікавою рутиною - але й щоб не перетворилося на марну витрату часу.
Щоб дітям було не складно засвоїти нові знання, заняття з Ісламу й Корану проводилися після прибуття у клуб, а вже після цього дітей чекала насичена культурно-розважальна програма й ігри на свіжому повітрі. Завдяки такому розподілу, виконання учбового плану не було в тягар юним учасникам клубу.
Програма також передбачала екскурсії і прогулянки.
Діти також могли проявити себе в таких видах творчості, як малювання, ліплення із глини й пластиліну, бісероплетіння, аплікація, вироби з кольорового паперу й картону, а також у постановці лялькового театру на закритті клубу. Згодом була організована виставка робіт у різних категоріях і навіть художній конкурс на кращий малюнок мечеті з нагородженням переможців призами.
Після цього діти старшого віку грали у різні рухомі ігри, а малюки збиралися навколо надувного басейну з водою - вудити іграшкову рибу. Як і дорослим рибакам у житті, процесу риболовлі заважали катери і човни, що борознили водні простори, - іграшкові, керовані іншими дітьми.
Завершувався день у таборі так само, як і починався - виконанням колективної обов'язкової молитви.
Огранізаторами табору була поставлена мета перш за все навчити дітей міркувати, оцінювати різні ситуації, й ухвалювати правильне рішення згідно Корану і Сунни Пророка (мир йому і благословення Аллаха). Для цього заняття з Ісламу цього року були побудовані в ігровій і інтерактивній формі: замість прочитати дітям в односторонньому порядку лекцію, викладач ставив їм завдання: змальовував коротко життєву ситуацію, з якої потрібно було знайти вихід.
Діти, розділившись на декілька груп, обговорювали найкращі шляхи вирішення цієї ситуації, а потім кожна група приймала спільне рішення. При цьому кожна дитина могла окремо висловитися, яким вона бачить вирішення цієї проблеми, а викладач коректував хід обговорення, направляючи його у потрібне русло, записував на дошці пропозиції, що надійшли, а потім усі разом їх обговорювали і разом вирішували, який варіант дій у даній ситуації буде найкращим.
Таким чином діти вчилися обдумувати ситуацію у різних її аспектах самостійно й при цьому не приймати поспішних рішень, не проаналізувавши особливості кожного конкретного випадку і різні варіанти його вирішення.
На церемонії закриття літнього клубу діти читали вивчені за час його роботи сури з Корану, декламували повчальні вірші, а також зробили постановку лялькового театру. Всі учасники табору отримали пам'ятні сувеніри, самі наполегливі й дисципліновані були відзначені окремо.
Діти - майбутнє нашої умми, і яким це майбутнє для нас буде - залежить від усіх нас. Від батьків дитини, від її оточення, й зокрема від її взаємин з однолітками. Тому організатори літнього клубу зробили все можливе, щоб діти відчули себе єдиною громадою - нехай маленькою і юною за віком - але справжнісінькою уммою. І, судячи із задоволення дітей, які добровільно й усвідомлено коректували свою поведінку, виправляючи у собі недоліки - їхні зусилля не були марними.
За матеріалами arraid.org
Посилання на тему:
Новини
Чим зайнятися нашим дітям на літніх канікулах, підкажуть в Ісламському культурному центрі
В Криму пройшов літній мусульманський табір для дітей-сиріт
Статті