Мусульманський повсякденний одяг з Німеччини стає все більш популярним на європейських вулицях: молодь приваблює не лише модний дизайн, але і послання толерантності.
Футболки з написом «Тероризм не має релігії», туніки, що покривають голову, на яких написано: «Хіджаб. Моє право. Мій вибір. Моє життя» кажуть, що іслам сумісний із західними цінностями, а «ісламський» одяг цілком може бути актуальним для європейців.
У 2006 році, коли мусульмани всієї Європи влаштовували акції протесту проти данських карикатур на пророка Мухаммада (мир йому і благословення), дизайнер з Німеччини Мелих Кесмен вирішив висловити свої почуття за допомогою моди.
«Першим я придумав светр із написом «Я люблю Пророка», щоб заявити про свою позицію миролюбного, толерантного мусульманина», - розповідає 34-річний дизайнер турецького походження.
Реакція людей була несподіваною: вони зупиняли його на вулицях і питали, де він знайшов цю модель. Так Кесмен зрозумів, що на ринку одягу існує вільна ніша.
Разом з дружиною Еліз він створив бренд Style Islam - марку модного повсякденного одягу «ісламської» тематики.
Протягом трьох років було розроблено 35 моделей, які обіграють поєднання поп-культури та ісламських мотивів. Крім одягу колекція дизайнера включає сумки та постери.
«Жінки із задоволенням купують дітям комбінезончики з написом «Mini Muslim» (Міні-мусульманин)», - говорить Еліз Кесмен.
На Інтернет-сайті Style Islam кожна модель супроводжується докладними поясненнями творців.
Наприклад в коментарі до моделей хіджабу вони написали: «У сучасному суспільстві, жінці непросто носити хіджаб. Часто вона піддається дискримінації... хоча навіть з точки зору ісламу, хіджаб символізує звільнення жінки від тиску суспільства».
Перш за все, творці марки поставили собі за мету донести до людей послання терпимості. Так, напис на одній з їх моделей говорить «Ісус і Мухаммад - брати по вірі».
Ціни на одяг Style Islam цілком демократичні: футболка коштує менше 20 євро, сумки для ноутбуків і футболки з довгим рукавом - близько 35 євро.
Через Інтернет-магазин товари Style Islam продаються по всій Західній Європі, у США, Канаді та Туреччині. Компанія планує вихід на близькосхідний ринок.
«Ми отримуємо багато замовлень з Єгипту, ОАЕ та Марокко», розповідає Кесмен. «Вони хочуть купувати наші товари, але у нас поки що просто не побудована схема доставки в арабські країни».
На сьогоднішній день компанія продає кілька тисяч виробів щомісяця. У ній працюють сім модельєрів.
Кесмен каже, що підходить до роботи по-європейськи. «У першу чергу, ми - європейські мусульмани. Тут ми народилися, тут наш дім. Приїжджаючи до Туреччини, ми відчуваємо себе іноземцями».
За його словами, головна аудиторія бренда - молоді мусульманські іммігранти у віці від 17 до 35 років. Такий «ісламський» одяг особливо популярний серед студентів.
«Ми хочемо показати, що можна бути віруючим мусульманином і при цьому сучасним і дотепним», - говорить Кесмен.
За матеріалами «Іслам для всіх»
Посилання на тему:
Новини
Ісламська мода виходить на світові подіуми
«Ніхто не скаже, що іслам пригноблює жінку, якщо вона вдягнена красиво»
Чеченцям запропонували високу моду з національним акцентом
Українські модельєри зацікавилися хіджабом
Іран пропагує моду на ретро-шик
Статті