Торік київські мусульмани-активісти громадських організацій, що входять до складу асоціації «Альраід», у співдружності зі Світовою організацією Mercy for Manking («Милість для людства») розпочали реалізацію довгострокового проекту — своєрідного релігієзнавчого, просвітницького лікнепу, покликаного розвіяти сформовані в суспільстві і свідомості співгромадян помилкові й упереджені стереотипи щодо ісламу і його послідовників; продемонструвати готовність мусульман до міжрелігійного, міжконфесійного діалогу і співпраці шляхом налагодження ефективної комунікації з метою роз’яснення громадськості питань щодо сутності і морально-етичної складової ісламу як релігії, яка пропагує досягнення миру і злагоди.
З того часу мусульмани щотижня виходять на вулиці української столиці, відповідають на запитання перехожих, зацікавлених плакатами з несподіваним для багатьох написом «Я люблю Ісуса, тому що я мусульманин», «Мухаммад — милість для людства», «Запитай у мусульманина», а також діляться ісламознавчої літературою.
Не була винятком і неділя 17 лютого 2019 року. На легендарному майдані Незалежності і Хрещатику, який у вихідні перетворюється на пішохідну зону, кияни і туристи вже традиційно спілкувалися з активістами, намагаючись отримати відповіді на питання про релігію, звичаї і спосіб життя мусульман; цікавилися думкою організаторів акції про взаємини представників різних релігій, тенденції світових процесів і політичної ситуації в Україні тощо. Як правило, здебільшого людей цікавили питання про ставлення мусульман до християн і юдеїв. Для перехожих справжнім одкровенням стала інформація про те, що у Корані, священній книзі мусульман, немає закликів до ненависті щодо представників цих авраамічних релігій. Крім того, активісти розповідали городянам і гостям столиці про пророка Мухаммада (мир йому), який є прикладом для наслідування для будь-якого мусульманина, а також про існування унікального документа, продиктованого Пророком (мир йому), у якому перелічено обов’язки мусульман щодо захисту християн, що живуть серед них. Це нагадування колективної відповідальності за своїх сусідів іншої віри, послання милосердя і добра від Пророка Мухаммада (мир йому). Активісти цитували суру «Трапеза», у якій Творець звертається до мусульман зі словами: «Ти також неодмінно знайдеш, що ближче всіх у любові до віруючих, є ті, які кажуть: «Ми — християни». Це — тому, що серед них є священики і монахи, і тому, що вони не виявляють зарозумілості» (5:82). Вони нагадали, що іудеї і християни — люди Писання, а тому не існує заборони на шлюби між мусульманами і християнками чи юдейками. До того ж, жінки не зобов’язані відрікатися від свого віросповідання.
Також люди дізналися і про те, що мусульмани можуть вживати в їжу те, що дозволено юдеям і християнам. Нагадаємо, за часів Пророка християни теж не куштували заборонену їжу, зокрема і свинину, а адвентисти сьомого дня і досі дотримуються Старозавітної заборони на вживання свинячого м’яса, яку зустрічаємо кілька разів: Лев. 11: 4–8 («… м’яса їхнього не їжте і трупів їх не торкайтесь; нечисте воно для вас»), Втор. 14:1–8, Іс. 66:17 («Ті, які… їдять м’ясо свиняче й гидоту, і мишей, — усі загинуть, говорить Господь»). Таким чином, свиня в юдаїзмі вважається некошерною твариною, тому існує повна заборона на споживання свинини. Заборона вживати свинину має у юдаїзмі більше значення з-поміж усіх заборон на вживання інших некошерних тварин, тому, як правило, є символом дотримання всіх заповідей взагалі.
Інтерес городян зосередився навколо питань про становище жінки в ісламі. Яке ж було їх здивування, коли у відповідь вони почули про існування вищого, ніж в інших культурах, рівня захищеності жінок і більшого переліку прав. Відкриттям для слухачів стала інформація про те, що більшість прав мусульманок існували або були посилені з моменту послання Корану, тоді як у Європі цих прав жінки змогли домогтися тільки в 20 столітті…
Як і всі попередні заходи, ця акція була мирною й невимушеною.
Як стверджують активісти, головна їх мета — донести до співгромадян думку про спільність багатьох принципів, цінностей ісламу і християнства, а також базових засад, на яких вони ґрунтуються, зокрема того, що і мусульмани, і християни вірять у єдиного Бога.