Акції Mercy for Mankind як просвітницькі майданчики для міжрелігійного діалогу

Акції Mercy for Manking як просвітницькі майданчики для міжрелігійного діалогу
Акції Mercy for Manking як просвітницькі майданчики для міжрелігійного діалогу
Акції Mercy for Manking як просвітницькі майданчики для міжрелігійного діалогу
Акції Mercy for Manking як просвітницькі майданчики для міжрелігійного діалогу
Акції Mercy for Manking як просвітницькі майданчики для міжрелігійного діалогу
Акції Mercy for Manking як просвітницькі майданчики для міжрелігійного діалогу
Акції Mercy for Manking як просвітницькі майданчики для міжрелігійного діалогу
Акції Mercy for Manking як просвітницькі майданчики для міжрелігійного діалогу
Акції Mercy for Manking як просвітницькі майданчики для міжрелігійного діалогу
Акції Mercy for Manking як просвітницькі майданчики для міжрелігійного діалогу
Акції Mercy for Manking як просвітницькі майданчики для міжрелігійного діалогу
Акції Mercy for Manking як просвітницькі майданчики для міжрелігійного діалогу
19.02.2019
Оцініть статтю: 
(30 оцінки)
Власкор
Зображення користувача Власкор.

Торік київські мусульмани-активісти громадських організацій, що входять до складу асоціації «Альраід», у співдружності зі Світовою організацією Mercy for Manking («Милість для людства») розпочали реалізацію довгострокового проекту — своєрідного релігієзнавчого, просвітницького лікнепу, покликаного розвіяти сформовані в суспільстві і свідомості співгромадян помилкові й упереджені стереотипи щодо ісламу і його послідовників; продемонструвати готовність мусульман до міжрелігійного, міжконфесійного діалогу і співпраці шляхом налагодження ефективної комунікації з метою роз’яснення громадськості питань щодо сутності і морально-етичної складової ісламу як релігії, яка пропагує досягнення миру і злагоди.

З того часу мусульмани щотижня виходять на вулиці української столиці, відповідають на запитання перехожих, зацікавлених плакатами з несподіваним для багатьох написом «Я люблю Ісуса, тому що я мусульманин», «Мухаммад — милість для людства», «Запитай у мусульманина», а також діляться ісламознавчої літературою.

Не була винятком і неділя 17 лютого 2019 року. На легендарному майдані Незалежності і Хрещатику, який у вихідні перетворюється на пішохідну зону, кияни і туристи вже традиційно спілкувалися з активістами, намагаючись отримати відповіді на питання про релігію, звичаї і спосіб життя мусульман; цікавилися думкою організаторів акції про взаємини представників різних релігій, тенденції світових процесів і політичної ситуації в Україні тощо. Як правило, здебільшого людей цікавили питання про ставлення мусульман до християн і юдеїв. Для перехожих справжнім одкровенням стала інформація про те, що у Корані, священній книзі мусульман, немає закликів до ненависті щодо представників цих авраамічних релігій. Крім того, активісти розповідали городянам і гостям столиці про пророка Мухаммада (мир йому), який є прикладом для наслідування для будь-якого мусульманина, а також про існування унікального документа, продиктованого Пророком (мир йому), у якому перелічено обов’язки мусульман щодо захисту християн, що живуть серед них. Це нагадування колективної відповідальності за своїх сусідів іншої віри, послання милосердя і добра від Пророка Мухаммада (мир йому). Активісти цитували суру «Трапеза», у якій Творець звертається до мусульман зі словами: «Ти також неодмінно знайдеш, що ближче всіх у любові до віруючих, є ті, які кажуть: «Ми — християни». Це — тому, що серед них є священики і монахи, і тому, що вони не виявляють зарозумілості» (5:82). Вони нагадали, що іудеї і християни — люди Писання, а тому не існує заборони на шлюби між мусульманами і християнками чи юдейками. До того ж, жінки не зобов’язані відрікатися від свого віросповідання.

Також люди дізналися і про те, що мусульмани можуть вживати в їжу те, що дозволено юдеям і християнам. Нагадаємо, за часів Пророка християни теж не куштували заборонену їжу, зокрема і свинину, а адвентисти сьомого дня і досі дотримуються Старозавітної заборони на вживання свинячого м’яса, яку зустрічаємо кілька разів: Лев. 11: 4–8 («… м’яса їхнього  не їжте і трупів їх не торкайтесь; нечисте воно для вас»), Втор. 14:1–8, Іс. 66:17 («Ті, які… їдять м’ясо свиняче й гидоту, і мишей, — усі загинуть, говорить Господь»). Таким чином,  свиня в юдаїзмі вважається некошерною твариною, тому існує повна заборона на споживання свинини. Заборона вживати свинину має у юдаїзмі більше значення з-поміж усіх заборон на вживання інших некошерних тварин, тому, як правило, є символом дотримання всіх заповідей взагалі.

Інтерес городян зосередився навколо питань про становище жінки в ісламі. Яке ж було їх здивування, коли у відповідь вони почули про існування вищого, ніж в інших культурах, рівня захищеності жінок і більшого переліку прав. Відкриттям для слухачів стала інформація про те, що більшість прав мусульманок існували або були посилені з моменту послання Корану, тоді як у Європі цих прав жінки змогли домогтися тільки в 20 столітті…

Як і всі попередні заходи, ця акція була мирною й невимушеною.

Як стверджують активісти, головна їх мета — донести до співгромадян думку про спільність багатьох принципів, цінностей ісламу і християнства, а також базових засад, на яких вони ґрунтуються, зокрема того, що і мусульмани, і християни вірять у єдиного Бога.

Щоб додати коментар, увійдіть або зареєструйтесь
Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.