Цього тижня в Укрінформі відбувся круглий стіл на тему: «Як в Україні працює дистанційне навчання для дітей з окупованих територій?». Експерти, представники громадськості та урядовці обговорювали можливості доступу школярів з анексованого Криму до альтернативної української освіти. Нагадаємо, що «освітній простір Криму» – це близько 186 тисяч учнів загальноосвітніх шкіл та 14,5 тисяч випускників щорічно.
– Діти, які знаходяться в Криму, – наші, і ми маємо боротися за кожного з них, робити все можливе, щоб вони здобували українську освіту і були українцями, – заявив заступник керівника Департаменту загальносередньої освіти Міністерства освіти України Сергій Дятленко.
За його словами, Міносвіти своїми інструкційними листами звело до мінімуму потребу учнів з’являтись в загальноосвітньому навчальному закладі. Фактично це треба зробити один раз, щоб скласти державну підсумкову атестацію. Крім того, розглядається можливість дистанційного складання підсумкової атестації.
– За інформацією Міністерства освіти України, 2015 року на дистанційну та екстернатну форму навчання зараховано 2277 учнів, – розповіла координатор освітніх програм ЦГП «Альменда» Валентина Потапова. Вона також додала, що минулого року до вищих навчальних закладів України вступили 207 абітурієнтів з півострову.
Нагадаємо, що всі кримські абітурієнти мусили здавали ЗНО, а в РФ єдиний держіспит для абітурієнтів з Криму був скасований до 2018 року. Тобто російська влада щодо освіти в Криму ставиться досить серйозно.
– Шкільна освіта в російському Криму стала дійсно не просто освітою, а частиною великого пропагандистського механізму. Окрім активної роботи ЗМІ, ми бачимо роботу зі школярами, студентами. Дистанційна освіта – це реальний механізм безпеки нашої країни, – сказала радник Міністра з питань інформаційної політики щодо Криму Еміне Джеппар.
– Дистанційна освіта – це сучасний тренд. Це річ, яка потрібна не тільки для кримчан та дітей з окупованих територій, а для рівного доступу до якісної освіти всіх дітей, – підкреслив Сергій Дятленко.