Ризик інфікування коронавірусом попри очікування й запроваджені протиепідемічні заходи залишається ще досить високим, тому карантинні обмеження тривають.
Як повідомляє Міністерство освіти і науки України, рішенням Уряду від 22 квітня 2020 року загальнонаціональний карантин продовжено до 11 травня 2020 року.
Усі заклади освіти продовжують працювати з використанням технологій дистанційного навчання. Це неабияк тривожить батьків, діти яких навчаються дистанційно.
Якість навчання багатьох навчальних закладів — особливо в місцевостях з доступом лише до теленавчання — є низькою, адже викликає безліч нарікань. Зокрема на відсутність зворотного зв’язку учня й педагога, неможливість щось уточнити тощо. До того ж кількість помилок самих педагогів стала вже «притчею во язицех».
Найбільше поталанило тим дітям, у школах яких зуміли оперативно перелаштуватися на варіант онлайн-навчання, при цьому потурбуватися й про те, аби діти не були обділені увагою педагогів, мали змогу і перевірити свої знання за допомогою вчителя, і перепитати щось, а також могли віртуально відвідувати звичні позанавчальні заходи, гуртки і спілкуватися з однокласниками.
Саме так вчинили у гімназії «Наше майбутнє», що діє при Ісламському культурному центрі столиці.
Розповідає директорка закладу — Руслана Марцинішина.
«З першого дня карантину в Гімназії «Наше майбутнє» було запроваджено онлайн-навчання. Так, саме онлайн, а не просто дистанційне. Розклад дзвінків, розклад уроків, велика перерва, час на молитву — усе так, як у звичайному режимі. Відмінність тільки в тому, що замість шкільної парти — домашній стіл, замість дзвінка — звук виклика з колонок або навушників, замість звичайної дошки — віртуальна. Дружні бесіди на диванах у холі гімназії тимчасово замінено на спілкування в чаті, а похід до їдальні — на онлайн-посиденьки за чашкою ароматного чаю».
На щастя, не справдилися побоювання батьків щодо того, що навчання з дому може послабити дисципліну учнів. Як стверджує пані директорка, гімназисти поставилися до занять відповідально:
«Щоранку учні зустрічаються зі своїми вчителями в онлайн-групах й опановують освітню програму, адже усвідомлюють, що освіта — дуже важлива, тому й ставляться до роботи і навчання відповідально. Цікаві уроки, можливість працювати по-новому, новітні технології і методики, віртуальні лабораторії і тести, творчий підхід до будь-якого завдання — це тільки маленька частка того, що мотивує учнів гімназії із задоволенням вмикати свій комп’ютер, планшет або смартфон, щоб почути вже таке звичне «Усім доброго ранку! Вмикаємо камери і розпочинаємо роботу». Так, саме вмикаємо камери, щоб бачити один одного, адже великий колектив гімназії — це дружня родина, у якій кожен має повагу, де кожного оточують друзі, де не згасають посмішки, а позитивні емоції є нескінченними. І навіть зараз, коли ми збираємось за допомогою інтернет-зв’язку, кожен з нас відчуває себе в компанії друзів, і не важливо, яка відстань між нами. До речі, й новенькі учні, які тільки під час карантину приєдналися до нашої гімназійної спільноти, вже мають багато друзів, відчувають підтримку».
Можна сказати, що випробування труднощами дало позитивний результат:
«Карантин показав, що ми можемо перелаштуватись на незвичні умови, можемо мобілізувати свої сили, знання і не припиняти освітній процес ані на день, ані на годину, ані на хвилину. Карантин показав, що ми — сім’я, велика, дружня, а головне — цілеспрямована».
Попри те, що гімназія «Наше майбутнє» є сертифікованим загальноосвітнім навчальним закладом і здійснює навчання за затвердженою загальнодержавною програмою, вона створює для своїх вихованців умови для здобуття знань поза програмою. Крім світської освіти, велику увагу приділено духовному зростанню юних мусульман. І карантин не завадив цьому.
«Ми з нетерпінням чекаємо Рамадану. Він ось-ось прийде у кожен дім, а значить й у великий, світлий і добрий дім гімназії. Ми раді зустріти його, і складнощі сьогодення не можуть вплинути на нашу радість, на наше поклоніння Богу, на наші старання і віру. Ми продовжуємо працювати в звичному вже режимі, але до звичайних уроків додаємо багато цікавих і дуже важливих під час Рамадану елементів, таких як вивчення сур Корану й імен Всевишнього, спільне дуа і зікр, перегляд анімаційних і популярних фільмів з ісламської тематики, творчі завдання, ведення щоденника Рамадану, обговорення смислів сур і хадисів, і ще багато всього іншого для щоденного зміцнення нашої віри. А головне, що ми будемо робити це разом, бо ми — велика сім’я Гімназії «Наше майбутнє», назва якої говорить сама за себе».
Нагадаємо, раніше заступниця директора з навчально-виховної роботи Марина Літвін розповідала, що гімназія «Наше майбутнє» ані на мить не припиняла освітный процес, бо з перших днів карантину перейшла на дистанційне навчання з можливістю зворотного зв’язку педагога з учнями в реальному часі. Тож навчальна програма виконується в повному обсязі. Усі педагоги забезпечені технічними і програмними засобами для проведення занять і не наражаються на небезпеку інфікування в громадському транспорті дорогою до місця роботи. Батькам допомогли встановити і налаштувати програми, навчили працювати з ними.
Зауважимо, що МОН уже оприлюднило рекомендації щодо завершення навчального року та оцінювання.
Так, в умовах використання технологій дистанційного навчання педради шкіл мають самостійно визначати особливості організації освітнього процесу і завершення навчального року. Оформлення свідоцтв про здобуття базової середньої освіти, свідоцтв досягнень, табелів навчальних досягнень учнів має бути завершено не пізніше 15 червня 2020 року. Учням 1-8-х і 10-х класів, які не планують навчатися в іншому закладі освіти, рекомендовано надіслати копії відповідних документів електронною поштою або в інший спосіб, а оригінал документа вручити у вересні 2020–2021 н. р.
У календарно-тематичному плануванні на 2020–2021 навчальний рік Міністерство рекомендує збільшити час на узагальнення і закріплення матеріалу за попередній навчальний рік, а у 2-11-х класах провести вхідне діагностування рівня знань учнів за 2019–2020 н. р.
З метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби COVID-19, у 2019/2020 навчальному році рекомендовано не проводити масові заходи, зокрема — останні дзвоники і випускні вечори.