«Казати, що це не наша війна, неправильно» — муфтій ДУМУ «Умма» Мурат Сулейманов

«Казати, що це не наша війна, неправильно» — муфтій ДУМУ «Умма» Мурат Сулейманов
«Казати, що це не наша війна, неправильно» — муфтій ДУМУ «Умма» Мурат Сулейманов
16.11.2022
Оцініть статтю: 
(190 оцінки)
editor
Зображення користувача editor.

Муфтій Духовного управління мусульман України «Умма» дав інтерв'ю проєкту «Крим.Реалії»

У розмові йшлося про те, як війна вплинула на діяльність духовного управління, які процеси сьогодні відбуваються в середовищі кримських татар у Криму, та як муфтій прийшов до вивчення релігії.

На початку інтерв'ю шейх Мурат пояснив, чому в Україні існують кілька мусульманських духовних управлінь. Причина цього, за його словами — свобода совісті та свобода слова, а ще різне розуміння певних питань і проблем: 

«Я ні в якому випадку не кажу слухати мене. Обираючи свій муфтіят, дивіться, хто ближче до серця». 

Відповідаючи на питання, чи суперечить участь у війні ісламським цінностям, муфтій зауважив: якщо загроза торкається вашої сім'ї та честі — треба їх захищати. За словами Мурата Сулейманова мусульманин повинен жити у країні не тільки коли в ній усе добре. З країною треба бути й коли вона переживає тяжкі часи:

«Якщо він їде [з країни], то це його справа. Справа кожного українця, їхати чи ні. Але казати, що це не наша війна, неправильно».

Шейх Мурат прокоментував заяви мусульманських релігійних діячів у Росії:

«Те, що говорять муфтії РФ — вони й повинні щось казати, але відповідальність за те, що вони кажуть — перед Всевишнім. Посилаючись на слова імама Маліка, [скажу, що] негідником є той, хто використовує релігію, щоб виправдати тирана, війну та вбивство. Щодо релігійних діячів, то треба, щоб кожен з них зробив для себе вибір, чого вони повинні боятись: людини, влади чи Всевишнього. Духовна людина завжди має обстоювати істину, кажучи правду, бо обрала для себе такий шлях».

Наприкінці розмови муфтій розповів про своє дитинство, коли він почав вивчати іслам, а також нагадав про важливість релігії та духовности для кримських татар і мусульман загалом:

«Мені було 6–7 років. <...> Завдячую тим учителям, які жертвували своїм часом і майном, щоб навчити, а точніше повернути те, що було в нас, кримських татар — релігію та духовність. Таким чином, уже з 8 років я почав читати п’ятиразовий намаз і постити».

Перегляд повного інтерв'ю — за посиланням.

Щоб додати коментар, увійдіть або зареєструйтесь
Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.