Сінгапурське рейтингове агентство Mastercard-Crescent підготувало останню доповідь Глобального мусульманського індексу подорожей (GMTI), визначивши кращі туристичні напрямки, які відповідають ісламським принципам (халяль).
Повний звіт з деталізацією всіх ключових критеріїв оцінювання опублікований у Джакарті.
Перше місце, за підрахунками експертів Mastercard-Crescent, належить одразу двом країнам — Індонезії і Малайзії.
Як повідосмляє Голос Ісламу, минулого року Індонезія була на другому місці у рейтингу, після Малайзії, але цього року обидві країни отримали 78 очок індексу.
Як зазначив генеральний директор Crescent Rating Фазаль Бахардін, Індонезія «найбільш агресивно» прагне розвивати сектор халяльного туризму.
Слідом за лідерами йде Туреччина, показники якої зросли до 75 пунктів у порівнянні з 69,1 у 2018 році. Туреччина посіла друге місце як халяльний пункт призначення, «що прибуває», серед членів Організації ісламського співробітництва (ОІС).
«На перші десять напрямків [країн ОІС] припадає 22% мусульманських в’їзних поїздок. На ці десять напрямків припадає 36% усього мусульманського в’їзного ринку», — зауважив Бахардін, зазначивши також, що чимало країн впровадили стандарти GMTI з метою поліпшення своїх позицій як глобальних туристичних напрямків.
Четверту позицію займає Саудівська Аравія, а на п’яте місце у рейтингу експерти поставили Об’єднані Арабські Емірати.
Звіт GMTI оцінює 130 місць призначення для мусульманських туристів у всьому світі. При визначенні рейтингу оцінюються чотири ключові чинники — доступ, зв’язок, навколишнє середовище і сервіс.
За оцінками Mastercard-CrescentRating, у минулому році зафіксовано 140 мільйонів мусульманських туристів з усього світу, які подорожували країнами світу. Згідно з прогнозами, до 2026 року ця кількість зросте до 230 мільйонів, при цьому розмір інвестицій у розвиток сфери світової туристичної індустрії становитиме близько 300 мільярдів доларів США.
Нагадаємо, мусульманська туріндустрія розвивається майже аналогічно традиційному туристичному ринкові. Не обов’язково купувати тури в агентствах, щоб упевнитися, що потрапиш у халяль-готель. В інтернеті з’явився сайт HalalBooking, який назвою і дизайном нагадує популярний букінговий онлайн-гігант. Тут можна самостійно підібрати і забронювати готель, детально узгодивши в описі усі послуги: наприклад, наявність роздільного басейну або доступність халяль-меню не тільки на території готелю, але й у ресторанах, що знаходяться поблизу.
Також нагадаємо, що одна з туристичних компаній Києва розробила напрямок HalalKarpaty.