Налагодження діалогу з мусульманами Папа Римський вважає одним зі своїх головних завдань

Налагодження діалогу з мусульманами Папа Римський вважає одним зі своїх головних завдань
© ️Vatican News: Папа Франциск і Великий Імам Аль-Таіб підписують історичну декларацію
Налагодження діалогу з мусульманами Папа Римський вважає одним зі своїх головних завдань
© ️Vatican News: Папа Франциск в Абу-Дабі
Налагодження діалогу з мусульманами Папа Римський вважає одним зі своїх головних завдань
Налагодження діалогу з мусульманами Папа Римський вважає одним зі своїх головних завдань
06.02.2019
Оцініть статтю: 
(32 оцінки)
editor
Зображення користувача editor.

Уперше в історії Папа Римський відвідав Аравійський півострів. Програма візиту (3–5 лютого 2019 року) передбачала також виступ Папи Франциска перед 700 представниками різних релігій. Поїздка Франциска до Абу-Дабі стала першим візитом глави римсько-католицької церкви на Аравійський півострів, що вважається колискою ісламу. Забезпечення ефективного діалогу з мусульманами, на його думку, є одним із головних завдань, які він повинен вирішити за час перебування на Папському престолі.

Під час міжрелігійного форуму на тему братерства, який відбувся в Абу-Дабі за участю Папи Римського Франциска, було підписано спільну декларацію, у якій, зокрема, рішуче засуджено тероризм і насильство.

Як повідомляє Vatican News, «Документ про людське братерство для всесвітнього миру і спільного співжиття» — це спільна декларація, підписана 4 лютого 2019 року в Абу-Дабі Папою Франциском і Великим імамом Університету аль-Азхар Ахмадом Аль-Таїбо. Це не тільки поворотний момент християнсько-мусульманських відносин, але і красномовне послання на міжнародній арені.

Затвердивши, що «віра спонукає віруючого бачити в іншому вірянинові брата, якого потрібно любити і підтримувати», у вступній частині зазначається, що цей документ закликає всіх людей, «які несуть в своєму серці віру в Бога і віру в загальнолюдське братерство», об’єднатися і спільно працювати на користь світу.

Папа Римський і Великий Імам проголошують мир «в ім’я Бога, який створив усіх людей однаковими у правах, обов’язках і гідності», «в ім’я невинного людського життя, яке Бог заборонив відбирати», в ім’я бідних, сиріт і вдів, біженців і жертв воєн і переслідувань. Університет аль-Азхар і Католицька Церква декларують, що «обирають культуру діалогу як шлях; спільне співробітництво — як стиль поведінки; взаємопізнання — як метод і критерій».

Цим документом «закликаємо себе і світових лідерів, творців міжнародної політики і світової економіки долучитися до поширення культури толерантності, співіснування і миру; якомога швидше вжити заходів для припинення пролиття невинної крові; покласти край війнам, конфліктам, знищенню навколишнього середовища і культурному, моральному занепаду», — зазначають автори.

Вони заохочують людей релігії, культури і медіа до формування нової системи цінностей, зокрема пропагування і поширення «цінності миру, справедливості, добра, краси, людського братства і спільного співіснування» і стверджують, що «серед найважливіших причин кризи сучасного світу є позбавлена почуттів людська совість і відчуженість від релігійних цінностей, а також панування індивідуалізму і матеріалістичного способу мислення».

Визнаючи позитивні кроки сучасної цивілізації, декларація одночасно підкреслює «занепад етики, … ослаблення духовних цінностей і почуття відповідальності», які спрямовують багатьох до «виру атеїстичного і агностичного екстремізму, або ж до релігійного екстремізму і сліпого фундаменталізму».

Папа Римський і Великий Імам стверджують, що «великі політичні кризи, несправедливість і відсутність справедливого розподілу природних ресурсів» спричиняють збільшення кількості хворих, нужденних і загиблих. «А перед лицем цих криз, що викликають смерть мільйонів дітей, які через бідність і голод нагадують скелети, панує неприйнятне міжнародне мовчання».

Документ вказує на «істотну» роль сім’ї і важливість «пробудження релігійного сенсу», перш за все, у молоді, щоб «протистояти індивідуалістським, егоїстичним тенденціям, конфліктам, радикалізму й сліпому екстремізму в усіх його формах і проявах».

Обидва релігійні лідери нагадують, що Творець дав нам дар життя, щоб ми його оберігали.

«Дар, — пишуть вони, — який ніхто не має права відбирати, погрожувати йому або маніпулювати ним відповідно до власних уподобань». «Тому, — читаємо в документі, — ми засуджуємо всі практики, що загрожують життю, такі як геноциди, терористичні акти, примусове переміщення, контрабанда органів, аборт і евтаназія, також як і політику, спрямовану на підтримку всього переліченого».

Підписанти «рішуче» заявляють, що «релігії ніколи не підбурюють до війни і не підтримують почуття ненависті, ворожнечі, екстремізму, а також не заохочують до насильства або кровопролиття». Усі ці «лиха» є плодом «спотворення релігійних повчань», «політичного використання релігій». Як наслідок, вони закликають всіх про припинення використання релігії для реалізації власних амбіцій з метою підбурювання до ненависті, насильства, екстремізму і сліпого фанатизму, а також використання імені Бога «для виправдання актів людиновбивства, вигнання, тероризму й утисків». Папа Франциск і Великий Імам нагадують, що «Всемогутній Бог не потребує нічийого захисту і не хоче, щоб Його ім’я використовувалося з метою тероризування людей».

Декларація підкреслює, що «свобода — це право кожної особистості», тому всі радіють свободі вірування, мислення, висловлювання і дії. Плюралізм і різноманітність названі «мудрою волею Божою». Саме тому «засуджуються прояви примусу людей до прийняття певної релігії чи культури, також як і нав’язування цивілізаційних стилів, яких інші не приймають». Стверджується, що захист місць культу є обов’язком, а теракти і погрози проти них є «спотворенням релігійних повчань і чітким порушенням міжнародного права».

Автори нагадують, що причиною тероризму, який «сіє паніку, жах і песимізм», не є релігія, хоча терористи і використовують її задля досягнення власних цілей. Причина — у нагромадженні «помилкових інтерпретацій релігійних текстів» і «політиці голоду, злиднів, несправедливості, утисків, зухвалості». Тому необхідно «припинити підтримку терористичних рухів шляхом фінансування, надання зброї» або «медійного супроводу».

Документ вказує на необхідність працювати на користь «встановлення в наших суспільствах поняття повноправного громадянства» і «відмовитися від використання дискримінаційного застосування терміна „меншини“». У документі акцентується увага на «невідкладній необхідності визнання права жінки на освіту, працю і реалізацію власних політичних прав». Також сформульована ідея про те, що потрібно «звільняти її від історичних і суспільних утисків, що суперечать принципам віри і гідності» і «захищати її від експлуатації». Для цього, на думку авторів документа, необхідно припинити «всі нелюдські практики і вульгарні звичаї, які принижують гідність жінки», і вносити зміни до законів, які унеможливлюють повноцінну реалізацію прав жінок.

Наполягаючи на праві дітей на виховання в сім’ї, а також на їх праві на належне харчування й освіту, лідери засуджують будь-які дії, «що порушують гідність дітей і їх права», вказуючи на важливість забезпечення необхідної безпеки дітей і охороні від різних загроз, яким вони піддаються, зокрема і в цифровій сфері.

Нарешті, «Університет аль-Азхар і Католицька Церква закликають, щоб цей документ став предметом досліджень і рефлексій в школах, університетах та установах виховання і формування», висловлюючи також побажання, що він стане «символом обіймів між Сходом і Заходом, Північчю і Півднем» .

 

 

Щоб додати коментар, увійдіть або зареєструйтесь
Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.