На відміну від України, у РФ мусульманам складніше дотримуватися визначених релігією вимог. Згідно з Конституцією Російської Федерації, росіяни всіх віровчень рівні у правах, однак на практиці мусульман утискають за зовнішній вигляд. За останній час все частіше і частіше з’являється інформація про скандальні вимоги як представників влади, держчиновників, так й адміністрації тих чи інших установ — зокрема і навчальних закладів — до мусульманок. Жінкам забороняють ходити на роботу і навчання в головних хустках — елементі хіджабу, приписаного релігією.
У 2013 році розгорівся скандал і Ставропольському краї, спровокований забороною носіння
Більш того — в лютому 2015 року, як повідомляв Росбалт, Верховний суд Росії визнав законною заборону демонструвати релігійну атрибутику і носити хіджаб у школах.
А в липні 2016 року вибухнув новий скандал, пов’язаний із забороною відвідування одного зі столичних вишів абітурієнткою в головному уборі. Про цей інцидент написали практично всі федеральні ЗМІ — 2 липня мусульманка, яка подала документи на вступ до МДІМВ і прийшла на курси з підготовки до вступних іспитів, була зупинена охоронцями на вході до навчального закладу. У своїх діях охорона послалася на розпорядження керівництва університету про заборону відвідування навчального закладу в головному уборі.
Московське Бюро з прав людини свого часу повідомляло, що у Раді муфтіїв Росії (РМР) вважають, що «немає документа, який би забороняв носити хустку», і наполягають, що хіджаб є не релігійним одягом, а лише «покривалом», тоді як «іслам не вимагає від усіх якусь уніформу, але тільки принцип — скромність, покриття, неоголеність».
В кінці грудня 2016 — початку січня 2017 року стало відомо про репресії влади Мордовії стосовно татар з села Білозір’я, розташованого в 26 км на північ від Саранська. У цьому татарському селі, де знаходиться 8 мечетей і 90% населення здійснює п’ятикратний намаз, керівництво регіону вимагало від вчителів та учениць місцевої школи зняти мусульманські хустки. Ті відмовилися, вважаючи наказ приниженням і порушенням Конституції. Історія ця почалася ще три роки тому і вже тоді вийшла за межі регіону.
На «круглому столі» «Ксенофобія та екстремізм: проблеми та профілактика», що пройшов у грудні 2016 року в Громадській палаті РФ, муфтій ЦРО Духовне управління мусульман міста Москви і Центрального регіону «Московський муфтіят», голова ДУМ Чуваської Республіки Альбір Крганов заявив, що світська влада повинна регулювати міжрелігійні відносини в РФ, щоб не виникли ситуації, коли одна домінантна релігійна організація починає гнобити інші, і закликав до дотримання Конституції, згідно з якою закони держави єдині для всіх релігій «… щоб не було випадків, коли мусульманкам намагаються заборонити приходити у світський виш у хустці, але в цей же час на території цього навчального закладу споруджується православний храм».
Як випливає з повідомлення керівника у справах Московського представництва ЦРО ДУМАЧР Даміра Сахадова, на спроби представників Російської держави перешкоджати громадянам у реалізації їхніх конституційних прав, зокрема свободи совісті, гарантованого права вільного віросповідання релігії, відреагував муфтій, що з 1997 року очолює ДУМ Азіатської частини Росії, співголова муфтіїв Ради Росії Нафігулла Аширов, який написав відповідне звернення «До теми про спроби заборонити жіночу головну хустку мусульманки».
У документі він підкреслює, що історично склалося так, що в Росії проживають багато народів, які «… до цього дня дбайливо зберігали свою національну культуру, мови, а також релігію. Ось уже протягом століть православ’я та іслам співіснують
Муфтій Нафігулла Аширов також нагадує, що «запропонована Кораном форма одягу мусульманки, всупереч вимогам цих чиновників накласти заборону, є ні прикрасою, ні демонстрацією релігійної приналежності і ні примхою вірян, а невід’ємною частиною практики релігії відповідно до вимоги Корану і Сунни Посланця Аллага, нехай благословить його Всевишній».
Вказує священнослужитель і на те, що чиновники, які прагнуть примусити вірян відмовитися від частини їх віровчення і піддають дискримінації на основі ставлення до релігії, порушують і норми Федерального закону «Про свободу совісті та релігійні об’єднання», а саме статтю 3:
— Здається цілком очевидним, що право вибору одягу мусульманками не повинно підлягати обговоренню або оскарженню з боку людей іншої віри або атеїстів. Але факт залишається фактом, й окремі люди іншої віри або ті, що називають себе агностиками, іноді примушують мусульман до скоєння гріха непослуху Господу світів і відмови від частини свого віровчення.
Муфтій не ставить під сумнів те, що цнотливий одяг вірянки не може зачіпати інтереси інших груп людей.
— Тим більше це не входить в компетенцію інтересів держави та її безпеки, а є суто приватною справою вірянина, як і його невід’ємне право здійснювати молитву, поститися, виплачувати милостиню, здійснювати обряд хаджу, — пише Нафігулла Аширов.
Виходячи з необхідності нагадати деяким чиновникам про всю серйозність ставлення Ісламу до питання обов’язковості жіночої головної хустки, що не підлягає дискусіям або обговоренням, муфтій Нафігулла Аширов наводить загальновідомі для мусульман обґрунтування їх релігії з цього питання, нагадуючи тим, хто сумнівається, що Слово Аллага — Коран і пресвята Сунна — для вірянина самодостатні і не потребують