Лекції з релігієзнавства — в Ісламському культурному центрі Києва

Лекції з релігієзнавства — в Ісламському культурному центрі Києва
У мечеті Іcламського культурного центру
Лекції з релігієзнавства — в Ісламському культурному центрі Києва
Муфтій розповідає про правила відвідування мечеті
Лекції з релігієзнавства — в Ісламському культурному центрі Києва
Муфтій розповідає про правила відвідування мечеті
Лекції з релігієзнавства — в Ісламському культурному центрі Києва
Неформальне спілкування за чашкою чаю
Лекції з релігієзнавства — в Ісламському культурному центрі Києва
Студенти Києво-Могилянської академії (НаУКМА) і Трьохсвятительської духовної семінарії Української греко-католицької церкви (УГКЦ)
Лекції з релігієзнавства — в Ісламському культурному центрі Києва
Студенти Могилянки та семінаристи греко-католики побували в Ісламському культурному центрі Києва
Лекції з релігієзнавства — в Ісламському культурному центрі Києва
Лекції з релігієзнавства — в Ісламському культурному центрі Києва
Лекції з релігієзнавства — в Ісламському культурному центрі Києва
Лекції з релігієзнавства — в Ісламському культурному центрі Києва
Лекції з релігієзнавства — в Ісламському культурному центрі Києва
Лекції з релігієзнавства — в Ісламському культурному центрі Києва

Студенти Києво-Могилянської академії (НаУКМА) і Трьохсвятительської духовної семінарії Української греко-католицької церкви (УГКЦ) чергові практичні заняття з релігієзнавства 1 жовтня провели не в навчальних аудиторіях, а в Ісламському культурному центрі міста Києва.

Професор, доктор релігієзнавства Людмила Филипович, як і її учні, вважає, що знання про те чи інше віровчення краще закріплювати в живому спілкуванні з його послідовниками.

Чотири десятки молодих хлопців і дівчат, прийшовши в ІКЦ на Дегтярівській, 25-а, з цікавістю прослухали лекцію муфтія Духовного управління мусульман України «Умма» Саіда Ісмагілова про історію виникнення та становлення наймолодшої з світових релігій, а потім за чашкою чаю під час неформального спілкування обговорювали почуте, уточнювали у шейха ті чи інші дані, ставили найрізноманітніші питання. Діапазон того, що цікавило студентів, був досить широкий: від закладених в Ісламі фундаментальних цінностей до мусульманської соціології; від проблематики міжконфесійного екуменічного спілкування, від пошуку точок дотику в світоглядному плані у послідовників різних релігій до взаємин мусульман з немусульманами на побутовому рівні; від головних мусульманських свят до ставлення послідовників цієї релігії до свят світських.

Молоді люди цікавилися також ставленням мусульман до Ісуса та Діви Марії, питали — чи є в Ісламі поняття «первородного гріха», чи вірять мусульмани в існування пекла і раю і якщо так, то чим відрізняється уявлення про це у них від того, що існує в представників інших релігій; чи потрібно послідовникові Ісламу свідчення про диво, щоб увірувати та ін.

Не обійшлося і без запитань, які демонструють, що міфи й упередження щодо звичаїв і традицій народів, що сповідують Іслам, досить живучі (особливо, що стосується «пригнобленої мусульманської жінки», її нібито «безправного» положення і «незахищеності»). Ну і, звичайно ж, запитання про нібито обов’язковість полігамії, про багатожонство мусульман також прозвучало.

— Твердження, що всі мусульмани багатожонці — неправда. Взагалі, переважна більшість (90 відсотків мусульман в усьому світі) мають лише одну дружину. Невелика ж кількість випадків, коли чоловік має кілька дружин (це в забезпечених, багатих нафтодоларових країнах) має можливість утримувати не одну дружину, і це за бажанням, яке має збігатися з можливостями чоловіка, — відповів Саід Ісмагілов, почавши роз’яснення з того, чому це саме так, з жарту. — Раніше, коли телеканали захлиснули бразильські телесеріали, ходив жарт: «Кожній рабині Ізаурі — по фазенді!». Але, на відміну від жартів про знедолену бразильську серіальну невільницю, цей принцип є серйозним для мусульманина: якщо чоловік має намір взяти собі ще одну дружину, він повинен враховувати, що повинен обов’язково забезпечити кожну окремим житлом, купити квартиру або будинок, і при цьому ні одна з дружин не повинна бути скривджена або в чомусь обділена. Чоловік обов’язково повинен забезпечувати абсолютно всі матеріальні потреби кожної з жінок. Погодьтеся, що сьогодні це може дозволити собі тільки дуже багата людина.

Студенти цікавилися і тим, як приналежність до ісламського віросповідання відбивається на всьому житті людини від народження до смерті: чи вважається новонароджена дитина у батьків-мусульман мусульманином до обрізання, як взагалі відбувається визнання людини мусульманином, як укладаються шлюби в мусульманському середовищі, чи може мусульманин одружитися на християнці, які обряди відбуваються при похованні померлого послідовника Ісламу.

Муфтію довелося відповідати і на несподівані питання: наприклад, як відрізнити під час археологічних розкопок мусульманське поховання від немусульманського та чи можна використовувати знайдений прах в якості музейного або наукового експоната, що робити з останками; а одне з питань взагалі стосувався матримоніальних переваг мусульманських чоловіків, зокрема студенти цікавилися, чому чоловіки із зарубіжжя прагнуть взяти в дружини українських жінок.

Зауважимо, що жодне з запитань не застало муфтія зненацька, на все, що цікавило студентів, Саід Ісмагілов дав вичерпні відповіді.

Після лекції і неформального спілкування за чашкою чаю студентам провели екскурсію Ісламським культурним центром; побували молоді люди і в мечеті, де дізналися не лише про традиції зведення приміщень для молитов і їх внутрішнє оздоблення, а й правилах підготовки до молитви.

Муфтій ДУМУ «Умма» подарував студентам літературу з ісламознавства, зокрема і книгу «Загальне уявлення про Іслам», авторство якої належить шейху Алі Ат-Тантаві, що буквально днями вийшла з друку в перекладі на українську мову.

Зауважимо, що під час перебування в ІКЦ студентська молодь мала можливість спілкування і з іншими відвідувачами Центру — мусульманами.

Після візиту в ІКЦ студенти подякували муфтію за змістовну розповідь, а деякі виявили бажання вивчати в Центрі арабську мову, щоб мати можливість читати Коран в оригіналі.

Щоб додати коментар, увійдіть або зареєструйтесь
Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.