Хіджаби бельгійського дизайнера Фатіми Рафій стрімко завойовують світ моди. Сьогодні про неї та її роботи пишуть глянцеві журнали всього світу.
«Моя цільова група - молоді мусульманки, але під час Паризького тижня моди у захваті від моїх моделей були всі жінки, і навіть чоловіки», - каже дизайнер з Антверпена.
Під лейблом Noor D'Izar 39-річна мусульманка Фатіма Рафій (Fatima Rafiy), що віддає перевагу сучасним та зручним у побуті хіджабам, співпрацює з Інге Ромбо (Inge Rombouts) - відомим фахівцем у світі моди.
«Ми познайомилися на святі, яке влаштовували наші сусіди по вулиці, - розповідає Інге. - Розговорилися, і відразу виявили, що нас об'єднує спільна пристрасть - мода. Фатіма, яка займається цим вже багато років, запропонувала поглянути на її моделі. Особливо мене вразили хіджаби. Просто супер, я такого ще не бачила. Вони були зовсім відірвані від релігійного контексту, мені це здалося цікавим. Я одразу побачила прихований у цьому потенціал ... і кинула свою колишню роботу. У минулому квітні ми відкрили Noor D'Izar. Фатіма розробляє моделі, а я займаюся діловою стороною питання».
І ось тепер у їх творчого дуету з'явилася нагода взяти участь у Паризькому тижні моди. «Я завжди вірила в свою ідею, - каже Фатіма. - Це незайнята ніша на ринку, тому що дійсно «крутий», стильний хіджаб зустрінеш не часто. Але я навіть уявити собі не могла, що мої моделі сподобаються і західним жінкам. Вони вважають мої хіджаби такими модними аксесуарами».
«Журналісти з модних журналів були в дикому захваті, - додає вона. - Нас надрукують на обкладинці одного німецького журналу, данська і британська преса теж виявила інтерес, а скоро ми з'явимося в китайському виданні «Vogue».
І все ж розраховувала дизайнер зовсім не на західних жінок: «Я хотіла створити стильні хіджаби для себе і для молодих мусульманок, бо зазвичай нічого стильного просто не знайти. І до того ж існуючі моделі дуже незручні. Одягати їх, заколювати шпилькою, це цілий ритуал, і потім їх постійно доводиться поправляти».
«Я розробила такий хиджаб, із вшитою стрічкою, що ніякі шпильки не потрібні, - розповіла Фатіма Рафій виданню «Nieuwsblad». - І до того ж я ні в чому себе не обмежую: замінник шкіри і штучне хутро, в'язані хіджаби - два в одному, шапка і шарф, спортивні моделі».
«Мій пілотний проект, представлений в Парижі, сподобався навіть чоловікам, вони запропонували надягати його під мотоциклетний шолом - дуже смішно, - додає дизайнер. - Є ще модель зі спеціальними прорізами, щоб зручно було надягати сонцезахисні окуляри».
У творчого дуету є свій інтернет-магазин і демонстраційний зал, де можна приміряти моделі, що сподобалися. Приймаються також індивідуальні замовлення. А скоро відкривається і справжній, не віртуальний магазин.
«Це буде такий витончений бутік, - ділиться планами Фатіма. - Я хочу стати такою собі арабською Шанель. Буду продавати хіджаби в розкішній упаковці. Не хочу брати участь ні в яких політичних дискусіях: - хто хоче носити хіджаб - нехай носить, не хоче - не треба. Я просто хочу бути по життю дизайнером, як і всі інші дизайнери».
За матеріалами «ІсламНьюз»
Посилання на тему:
Новини
Мусульманська мода підкорює Європу
Ісламська мода виходить на світові подіуми
«Ніхто не скаже, що іслам пригноблює жінку, якщо вона вдягнена красиво»
Чеченцям запропонували високу моду з національним акцентом
Українські модельєри зацікавилися хіджабом
Іран пропагує моду на ретро-шик
Статті