Саудівська Аравія: вчені сперечаються з приводу фатви про музику

1
«Немає жодного однозначного релігійного правила, яке свідчило би, що спів і музика неприпустимі в ісламі», - заявив Аль-Калбані
26.07.2010
Оцініть статтю: 
(316 оцінки)
oksana
Зображення користувача oksana.

Колишній імам головної мечеті Мекки шейх Адель Аль-Калбані (Adel Al Kalbani) нещодавно видав фатву, у якій стверджує, що іслам не забороняє спів і музику.

Постанова викликала дебати в лавах саудівських вчених, мислителів і світських колах.

«Немає жодного однозначного релігійного правила, яке свідчило би, що спів і музика неприпустимі в ісламі», - заявив Аль-Калбані.

Його фатва вразила багатьох його прихильників та учнів, оскільки в 1980-х роках Аль-Калбані був одним із найбільш непримиренних супротивників співу та музики.

Більшість вчених Саудівської Аравії одностайні у своїй позиції проти співу та виконання музики, незважаючи на те, що кожного року під час Національного фестивалю традицій та культури (Джанадрія) проходить виступ оперних виконавців.

У своїй новій фатві Аль-Калбані стверджує, що музика і спів не суперечать ісламу, якщо виконуються для розваги і не містять нечистих висловів.

Помірний підхід

Шейх вважає недоречним говорити про повну заборону. «Ми завжди повинні виявляти помірність», - говорить він, додаючи, що також схвалює саудівські національні танці. При цьому він посилається на постанови імама Аль-Нававі (Al Nawawi), який допускав їх в окремих урочистих випадках, таких як весілля.

Тим не менше, колишній голова Верховної юридичної ради та член Верховної ради провідних саудівських вчених шейх Салех Алліхайдан (Saleh Allihaidan) стверджує, що імам не уповноважений видавати фатви.

«Аль-Калбані не повинен був втручатися в область юриспруденції. Він повинен займатися своєю мечеттю, вести молитви і читати Коран. Йому не слід втручатися в питання, що стосуються видання фатв», - сказав він.

Сам Аль-Калбані каже, що був проти співу і музики, але змінив свою думку. «Я читав фатви тих, хто говорив, що спів і музика суперечать ісламу. Але я змінив свою точку зору, коли дізнався, що заборона співу і музики в ісламі мало чим обґрунтована».

Світські кола відразу ж підтримали шейха. Публіцист і продюсер Осман Аль-Омайр (Osman Al Omair) схвалив його фатву, заявивши, що ті, хто забороняють музичне мистецтво уподібнюються тваринам.

«Музика - ознака цивілізації і прогресу суспільства», - вважає він.

Письменник Муніф Аль-Шаммарі (Muneef Al Shammari) сказав, що ті, хто схвалюють музику, зовсім не обов'язково підтримують аморальну поведінку виконавців.

«Вчені, які дозволяють музику, не схвалюють танці, оголеність і розбещеність кліпів, які проповідують вульгарність і розпусту», - сказав він.

За матеріалами «Іслам для всіх»

Посилання на тему:

Новини

Релігійна влада країн Магриба проти крайнощів у виданні фатв

У Саудівській Аравії видали фатву проти тероризму

Статті

Ідея «Аль-Васатийі»: Правда і вимисли

Щоб додати коментар, увійдіть або зареєструйтесь
Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.