У Верховній Раді захистили право мусульманок фотографуватися на паспорт в хіджабі

У Верховній Раді захистили право мусульманок фотографуватися на паспорт в хіджабі
11.03.2011
Оцініть статтю: 
(523 оцінки)
oksana
Зображення користувача oksana.

Влада готова захистити мусульманок від себе самої. Депутат Верховної Ради Валерій Бондік (Партія регіонів) звернувся до міністра внутрішніх справ Анатолія Могильова з проханням нагадати співробітникам паспортних столів Криму: мусульманки мають право слідувати вимогам своєї релігії.

У своєму зверненні до голови міліційного відомства, текст якого мають у своєму розпорядженні «Економічні відомості», заступник голови парламентського комітету з питань правосуддя Валерій Бондік акцентує увагу на конституційному праві представників усіх конфесій сповідати свою релігію. Норму Конституції, підтверджену законом «Про свободу совісті і релігійні організації», поставило під сумнів МВС. Наказ №600, виданий у червні 2006 р., зобов'язує громадян і громадянок України фотографуватися на паспорт без головного убору. В той же час канони ісламу забороняють жінкам-мусульманкам відкривати перед чоловіками неродичами волосся й фігуру. Традиційна хустка хіджаб залишає відкритою тільки обличчя. Можна також відкривати кисті рук. Нагадаємо, що у ст. 35 Конституції України зафіксовано право громадян «безперешкодно відправляти одноосібно або колективно релігійні культи і ритуальні обряди». «Конституційну норму коректують за допомогою підзаконного акту», - констатував пан Бондік у коментарі «i». Він нагадав, що згідно Конституції й закону України «Про свободу совісті і релігійні організації» право громадян на сповідання своєї релігії може бути обмежене тільки у випадках, коли це право ставить під загрозу національну безпеку країни.

За словами сімферопольського адвоката Енвера Умерова, у перші декілька років після появи наказу МВС №600 мусульманкам вдавалося обходити вимогу фотографуватися на документи без хустки-хіджаба. Але в останні два-три роки, стверджує пан Умеров, ситуація різко погіршала. Мусульманкам, які дотримуються канонів релігії, почали відмовляти у видачі паспортів, якщо на фото вони були у хіджабі. «Вимогу зняти хіджаб мотивують тим, що він ускладнює ідентифікацію особи власниці документа. Але перука або макіяж можуть змінити зовнішність жінки набагато істотніше», - сказав «i» пан Умеров. Саме він представляв у суді інтереси мешканки Бахчисараю Сусанни Ісмаїлової, яка після досягнення 25-ліття надала у паспортний стіл свою фотографію у хіджабі, але отримала відмову. Мусульманка вирішила відстоювати у суді своє право приховувати тіло перед чужими чоловіками відповідно до канонів релігії. Пані Ісмаїлова добивалася спочатку відміни лише одного пункту наказу МВС №600 — з положенням про фотографію, а потім уточнила позовні вимоги й попросила суд відмінити сам наказ. Відповідачем виступало Міністерство внутрішніх справ. Примітно, що суддя у якості експерта запросив співробітника МВС, який стверджував: хіджаб перешкоджає ідентифікації особи жінки за фотографією. А сам суддя відмову відмінити норму про обов'язкове фотографування без головного убору мотивував міркуваннями «державної безпеки». Чим може загрожувати країні хустка на голові у жінок-мусульманок, можна тільки здогадуватися. При цьому вбрання православних черниць, вельми схоже на хіджаб, у міліціонерів опору не викликає. Про такі факти «i» повідомила представниця однієї з мусульманських общин Криму. «Вбрання, яке залишає відкритим тільки обличчя, не заважає міліції ідентифікувати православних черниць, а ось мусульманок у хіджабах — чомусь заважає», — дивується співрозмовниця «i».

На тлі заяв чиновників про перехід на біометричні паспорти диференційований підхід до представниць різних конфесій виглядає провокаційним, вважає перший заступник голови комітету Верховної Ради України з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин Віктор Таран (Блок Юлії Тимошенко — «Батьківщина»). «Є приклади ефективного вирішення проблеми ідентифікації за сітківкою або райдужною оболонкою очей. У тих же Об'єднаних Арабських Еміратах, де законодавство основане на шаріаті й жінки ходять закритими, ця проблема вирішена за допомогою сучасних технологій», - сказав «i» пан Таран. Він зазначив, що українським мусульманкам допомогти у вирішенні проблеми з хіджабом могла б поправка до закону «Про свободу совісті і релігійні організації». Валерій Бондік заявив «i» про готовність підготувати таку поправку.

Ряд держав Євросоюзу раніше прийняли законодавчі обмеження для представниць мусульманської общини ЄС на публічне носіння традиційного одягу. А в російській автономній республіці Інгушетії мусульманина, що відстояв право дочки-школярки носити хіджаб на уроках, Федеральна служба безпеки Росії заарештувала за підозрою в екстремізмі.

Тим часом у справі Сусанни Ісмаїлової Апеляційний суд Києва залишив у силі рішення Окружного адміністративного суду Києва й підтвердив правомірність вимоги міліції зніматися на документи без головного убору для всіх без винятку громадян України. Про це повідомив адвокат Енвер Умеров. «Відмовили. Рішення ухвалене без нашої участі ще в листопаді. Нас не сповістили про дату розгляду, до цих пір не надали текст (рішення суду. — «i»). Подаватимемо касацію», — сказав адвокат.

За матеріалами «Економічні новини»

Посилання на тему:

Новини

Новий законопроект захищає право мусульманок на хіджаб

Мусульманки Криму відстоюють право на носіння ісламського одягу

В Криму пройде жіноча конференція, присвячена місцю хіджаба у демократичному суспільстві

В Меджлісі назвали «вкрай несправедливим» рішення київського суду у справі про хіджаб

Українські мусульманки продовжать боротьбу за право на хіджаб

Суд відмовив кримській мусульманці у праві фотографуватися на паспорт у хіджабі

Статті

Хіджаб свободи, або Жінка в ісламі

Чи несе хіджаб загрозу для України?

Щоб додати коментар, увійдіть або зареєструйтесь
Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.